Rottekull

Moderator: Styret 2019

Brukeravatar
Matmor
Gammelrotte
Sted: Sandefjord

Legg innav Matmor » 08 jun 2009, 14:13

Nei, ingen vet hvordan det blir, men i og med at et styre normalt har som oppgave å forvalte medlemmenes interesser, er det ikke irrelevant hva medlemmene synes.

Oppdretterne burde ha all informasjon om kullet sitt på egenmaskin/papir og ikke på forumet. Er det kjøpere som lurer på noe angående kullet sitt kan de jo så ta kontakt med oppdretteren.

Burde er et fint ord ;) Det signaliserer forskjellen på en ikke-eksisterende idealtilstand og mindre ideelle realiteter...
Oppdrettere som gir seg med rotte slutter gjerne å komme hit, og de fjerner ofte nettsidene som har med rotter å gjøre. Hvis de ikke fjerner rottestedene, lager de om på hjemmesiden slik at det ikke lenger er pekere til rottesidene. Man må kjenne adressen deres for å finne dem.

Brukeravatar
kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt
Sted: vestfold
Kontakt:

Legg innav kikky » 08 jun 2009, 14:19

Nei, ingen vet hvordan det blir, men i og med at et styre normalt har som oppgave å forvalte medlemmenes interesser, er det ikke irrelevant hva medlemmene synes.

Det var jo det jeg skrev, det er veldig bra med kommentarer og ideer, men det er jo ikke sikkert at akkurat "din" idee vil bli brukt :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Brukeravatar
Matmor
Gammelrotte

Legg innav Matmor » 08 jun 2009, 15:02

Det er helt i orden - jeg regner med at en gruppe kapable hoder klarer å få til noe bedre enn det forslaget jeg snekret sammen i løpet av få timer for noen måneder siden :lol:

Men jeg synes at det er på sin plass å si fra om at dette tar for lang tid! Nå er sommerferien snart her. Hvis det ikke kommer på plass noe før i september, betyr det at rotter som er solgt etter at kulltrådene ble fjernet vil være parringsklare før oppgaven er løst...

Brukeravatar
kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt
Sted: vestfold
Kontakt:

Legg innav kikky » 08 jun 2009, 15:21

Ja det blir desverre slik, når ikke alle er enige om hva som skal skje.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Midnight-Galaxy
Stjeler mat
Sted: Kongsberg

Legg innav Midnight-Galaxy » 12 jun 2009, 09:16

kan jeg spørre om hva som egentlig var det store problemer med å ha kulltråd og kjøp og salg av unger? :hm:
*Linda*

Bilde

Brukeravatar
BlackNenne
Stjeler søppel
Sted: Tau/Stavanger

Legg innav BlackNenne » 19 jun 2009, 11:04

Hvis saken er at det er uenighet i hvordan dette skal settes opp og se ut, går det ikke an å f.eks ha et slags skjema der medlemmer av ntf kan krysse av for hvordan man vil ha det, slik at styret har noe å gå etter? Slik som det er nå så virker det som om styret bare står og stanger hodet i veggen. :P

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Larm » 19 jun 2009, 11:46

Vi jobber med saken.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no
http://www.mystic.no

Brukeravatar
Matmor
Gammelrotte

Legg innav Matmor » 24 jul 2009, 01:47

Jeg tar opp en anbefalning i avlsveiledningen:
Før hver parring bør NTF informeres. Dette er ønskelig for å redusere antall uplanlagte parringer, og for at oppdretterne skal kunne få gode råd om sammensetning og valg av avlsdyr. NTF bør også få informasjon underveis, slik som når parring er foretatt, hvor mange unger som er født, evt om det er noen dødfødte eller om det oppsto komplikasjoner under fødselen, og ellers så mange opplysninger som oppdretteren selv finner nødvendig.

Ønsker styret fortsatt meldinger om planlagte parringer?
Hvis styret ønsker fortsatt melding om planlagte parringer, skal disse i tilfellet bare meldes styret, eller noteres under Genetikk og avl for at alle skal kunne ta del i tankene bak en beslutning om avl eller ikke?
:leftrat: :rightrat:

Brukeravatar
Larm
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav Larm » 24 jul 2009, 02:45

Saken jobbes med fremdeles :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no
http://www.mystic.no

Camilla Ø
Stjeler søppel
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav Camilla Ø » 29 jul 2009, 09:18

Jeg forstår at dere er utålmodige og ønsker svar på dette. Jeg kan desverre ikke annet enn å gjenta at vi jobber med saken og at årsaken til at det tar så lang tid er at vi vil gjøre en grundig jobb. Det er ikke bare oppsettet her på forumet som er under diskusjon, men også foreningens holdninger til avl generelt.

Vi har absolutt ikke glemt alle dere oppdrettere der ute, og vi vil selvfølgelig ha dere med i diskusjonen! Når styret er samlet igjen etter ferien vil vi ta en avgjørelse på hvordan vi skal gå frem for å få innspill fra dere.

Men, det er fremdeles ferie og det er flere av styremedlemmene som ikke er i gang igjen riktig enda.

Gå tilbake til «Tilbakemeldinger til styret»