Man skal passe på med at udtale sig for meget om ting man ikke ved så meget om

Det er sandt, at Amelias mor er dominant blaze, og kan have givet det videre til Amelia, det kan vi af gode grunde ikke vide. Men... Amelias mor kommer fra en længere linie af blazed rotter, hvor der aldrig har været et eneste tilfælde af MC, så sandsynligheden for, at det vil dukke op her, er meget meget lille, fordi:
Der skal gener fra begge forældre til for at give MC. Amelia kan have high white aftegningen i form af, at hun kan have en skjult blaze. Kenny derimod har ingen high white aftegning, så medmindre han er self-baseret, så kan han ikke lave MC-unger med Amelia, fordi han ikke har nogen high white gener at give videre.
Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, om han er selfbaseret, da jeg ikke kan se hans fødder på billedet. En selfbaseret rotte kan skjule high white aftegning (det er lidt svært at forklare).
Tidligere troede man, at det var sikkert at parre med selfbaserede rotter, fordi man ikke troede de kunne have high white, fordi de intet hvidt havde på sig, men parringer har vist, at det ikke er sandt, bla ved en parring lavet i Danmark for nogle år siden. En avler parrede en blazed pige med en black self fra Holland. Der kom MC i kuldet, fordi den hollandske avler ikke lige havde fortalt, at hannen havde søskende, der havde givet MC kuld. Havde de vidst det, da de parrede rotterne, havde de ikke gjort det.
Læser man de artikler der findes på nettet, bla på
www.tamrotten.dk om MC, så vil man finde ud af, at berkshire og hooded aftegninger er de mest sikre at parre en blazed rotte med, idet de ikke er high white aftegninger, men bare white spotting aftegninger, som er en helt anden ting

Så altså, det hele afhænger egentligt af, hvilken aftegning Kenny er baseret på og om Amelia overhovedet er blazed

Og det er ikke engang sikkert at det overhovedet kommer til at have nogen betydning, for risikoen er som sagt meget meget lille:
Da jeg parrede Amelias mor havde jeg gjort mig mange tanker om hvilken han jeg skulle bruge, for der var sådan set flere mulige at tage af. Men jeg valgte at bruge en han, ganske vist self, men fra en linie jeg har haft i en hel del generationer, og hvor jeg vidste, der ikke var nogen high white aftegninger at finde eller tilfælde af MC i de generationer jeg havde fulgt linien. Det var rent og skær ganske almindelige self, berkshire og hoodede rotter der lå bag faderen, og derfor var risikoen ved at parre ham ind på en blazed rotte meget meget lille.
Selvfølgelig bliver risikoen her større af, at vi ikke aner hvad der ligger bag Kenny, men som sagt, hvis han bare er berkshire eller hooded baseret, så skulle det ikke have nogen betydning.
Men... oveni det kan vi så lægge, at Amelias mor, Secret, nu har lavet 2 kuld med high white aftegninger i, der alle er vokset op og blevet sunde rotter, uden nogen MC.