Topolinis 5.kull ventes 15.August...

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Jeg forstår jo at "Ny rotte-eier" og "Twinkies" synes dette ser litt merkelig ut. For i prinsippet er det snakk om akkurat samme ting som skjedde hos Alues og hos Ida: En rotte kom seg ut, og resultatet ble uønskede unger. Dette er jo selvfølgelig ikke noe vi oppfordrer til her på forumet. Men, det var faktisk en liten forskjell på de to situasjonene, og det er måten dette ble lagt fram på. Da er det bare naturlig at reaksjonene er annerledes. NTF som forening har ikke noen fast prosedyre på hvordan vi skal forholde oss til uplanlagte kull, utover at vi med informasjonsarbeid vil forsøke å begrense antallet, så vi har heller ikke et fast mønster på hvordan vi skal reagere når noen kommer med en sånn opplysning. Og det ønsker vi heller ikke. Det er snakk om individer, og individer er forskjellige. Det viktigste er at alle skal behandles pent, hvis de selv oppfører seg pent. Det gjelder i høyeste grad også her på forumet.

"N rotte-eier" påpeker at folk får kjeft for gjennomtenkte, velbegrunnede ting hvis noen ikke er enige i det. Selvfølgelig kan ikke alle være enige i alt, men det er ingen grunn til å kjefte av den grunn. Er du uenig i noe, så forklar på en saklig og begrunnet måte hvorfor. Å skrive "Dette er jeg ikke enig i, du er dum" løser jo ingen ting. Samtidig vil jeg komme med en sterk oppfordring til alle som føler seg kjeftet på, å ta kontakt med meg eller noen andre i styret på PM, så vil vi prøve å hjelpe til med å løse problemene. Vi i styret prøver å lese forumet ofte, men får likevel ikke med oss alt som skjer.

Hilsen Heidi, leder i NTF

Locked