Vanilje's bebiser - oppdatering.

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

5.kulls onkel/far Milos skal til vet i dag, jeg mistenker luftveisinfeksjon. Vil sende mail til alle mine kjøpere etter at vet har funnet av hva det er vi har med å gjøre. :(
Mvh Ida S. Eggen

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Hei!

Har sett bilder av de søte små på hjemmesiden din, har alle funnet nye hjem? Vi har to hunnrotter på snart 6 måneder og har funnet ut at vi gjerne vi ha et par til. Dersom du fortsatt har 1-2 "ledige" hunnrotter, kan vi sende en pm med litt info om rottene og "rotteholdet".

Roger&Ingrid :wink:

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Roger&Ingrid wrote:Hei!

Har sett bilder av de søte små på hjemmesiden din, har alle funnet nye hjem? Vi har to hunnrotter på snart 6 måneder og har funnet ut at vi gjerne vi ha et par til. Dersom du fortsatt har 1-2 "ledige" hunnrotter, kan vi sende en pm med litt info om rottene og "rotteholdet".

Roger&Ingrid :wink:
Hei Roger og Ingrid!

Dessverre har de siste to jentene mine funnet seg ny eier, men jeg planlegger kull på nyåret som kanskje er aktuelt? Har laget en egen tråd, "Topolinis 6.kull" på kjøp og salg siden her på forumet :)
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Da skal alle som har rotter fra mitt 5.kull fått en e-mail med litt info! :)
Mvh Ida S. Eggen

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Hei Roger og Ingrid!

Dessverre har de siste to jentene mine funnet seg ny eier, men jeg planlegger kull på nyåret som kanskje er aktuelt? Har laget en egen tråd, "Topolinis 6.kull" på kjøp og salg siden her på forumet
Ja, vi venter i spenning :)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Pga Skiathos dårlige oppførsel (er nå ok og tilbake i gruppen igjen, heldigvis!), og pga Milos luftveisinfeksjon, ble Tommeliten, Grønne Ridder, Troll og Smørbukk igjen ledige, da de som var interesserte trakk sin reservasjon. Jeg regner ikke med at noen der ute er interessert i en gutt eller to med usikker fremtid, men vil alikevel prøve å finne hjem til guttene. Vil ingen ha de, kommer de til å få bo her hos meg, men jeg håper selvfølgelig noen der ute har hjerterom og husrom til de små...

Jeg valgte å la Vanilje få hvile etter en periode med sykdom, og hun er sendt til obduksjon, vil derfor ikke skrive mer om henne før jeg har fått resultatet av denne obduksjonen..

Image

Topolinis Smørbukk, PEW

Image

Topolinis Tommeliten, Black hooded m/panneflekk

Image

Topolinis Troll, PEW
Last edited by Topolinis on 25 Oct 2004, 15:59, edited 1 time in total.
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Grønne Ridder er nå reservert, Lars Grande er så fornøyd med Froskekongen at han vil ha en pew til fra mitt 5.kull. Tilbake sitter nå kun 3 gutter, Tommeliten, Smørbukk og Troll. :)
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Da har jeg mottatt obduksjonsrapporten til Vanilje, og fant ut at det var ingenting jeg kunne ha gjort for henne :( Det var trist lesning, og jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal tolke denne (Med tanke på genetisk arvelighet osv..). Vil gjerne høre hva dere som har peiling om dette har å si om hennes diagnose.

Utdrag fra Vaniljes obduksjonsrapport:


Rotten var i noe under middels hold. Venstre øye stod noe ut fra øyehulen og hornhinnen var tørr. I bakre del av øyet fantes det et gråfarget svulstvev, som fortsatte langs med en fortykket synsnerve og inn i fremre deler og basale deler av hjernen. Indre organer var uten anmerkning.

Ved vevsmikroskopisk undersøkelse av øye og hjerne, var det langs med øyenerven og i fremre deler og basale deler av hjernen et cellerikt nydannet vev med spolformede celler. Det ble ikke påvist forandring ved undersøkelse av lunge.

Diagnose: Svulst utgått fra nervevev (Gliom)

Vanilje ble som så mange andre av våre små venner angrepet av kreft.. Dette i ung alder, og slik jeg forstår det kunne hun ikke ha blitt operert/kurert på noen måte, da denne kreften dukket opp i hodet.. :cry:
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Tommeliten har nå flyttet til Roger & Ingrid, for å holde deres Spinus med selskap :) Troll og Smørbukk leter femdeles, men har det jo bra sammen med Milos, Skiathos, Birk og Sigurd mens de venter ;)
Mvh Ida S. Eggen

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Vil ville bare fortelle at TOMMELITEN HAR KOMMET I HUS!! :bravo: :bravo:

Siden vi ikke har noen hjemmeside, må vi etterhvert dessverre plage :wink: alle forum-leserne med et eget emne om sammensettingen av Spinus og Tommeliten - blir de som Are og Odin eller som Bush og Bin Laden? Se hva som skjer... :roll:

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Gratulerer heldiggriser! To av søstrene hans bor hos meg, og de er bare til å spise opp :D
Maria H.

Locked