Vanilje's bebiser - oppdatering.

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Takker så masse for gratulasjonene! :D

Etter en litt bedre sjekk fant jeg 16 små i redet! :shock: Ganske sikker på at det er 11 jenter og 5 gutter. 1 gutt og 3 jenter har mørke øyne, 12 har lyse. Spennende å se om det dukker opp champagne/fawn/silver fawn, eller om alle 12 er PEW...! I så fall må ungene tusjes så jeg kan holde styr på hvem som er hvem av de :P Her er det første bilde av de små:


Image
Mvh Ida S. Eggen

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Mit umiddelbare gæt er, at der udfra antallet af lysøjede og mørkøjede, er størst chance for, at faderen er Milos ;)
Chancen for, at to mørkøjede forældre giver så mange lysøjede unger er meget lille, mens chancen for at der kommer så mange lysøjede bebser er ret stor, hvis en af forældrene er rødøjet, og de ellers begge bærer generne for PEW/Himalayan/Amber/Champagne.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

9na

Post by 9na »

å så gøy,grattis med de søte små da :D

kittykatt

Post by kittykatt »

lykke til :D
håper alle ungene fårdet bra i livet sitt

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

En av de mørkøyde jentene tok aldri til seg melk, og ble i dag funnet død... :(

Nå er det 15 unger i redet, og Vanilje er så flink til å stelle de små. Ser ut til at den mørke hannen er husky eller hooded, vanskelig å se hva de andre er ennå.
Last edited by Topolinis on 18 Aug 2004, 19:58, edited 1 time in total.
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ungene er veid, og et par nye bilder lagt ut på hjemmesiden min :) Den ene jenta er mest sannsynligvis hooded, eller husky med meget tynn og jevn stripe på ryggen, har aldri sett en så jevn strek før. Flere av ungene er små, og Vanilje spiser nå hele tiden. Er redd det er for mange unger for henne.. :( Finner jeg flere døde unger i morgen må jeg hjelpe Vanilje med matingen. Tips og råd taes i mot med takk!
Mvh Ida S. Eggen

9na

Post by 9na »

kjempefin hjemmeside du hadde :D og veldig mange fine bilder :D

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ser ikke ut som om flere av ungene skal forlate oss med det første. De vokser fint, og de største av ungene er skikkelig store nå :) Spekulerer veldig om det er 12 PEW's eller om de skjuler en eller annen farge for meg. Håper egentlig på det siste, for å tusje 12 små for å holde styr på de blir litt av en jobb..! :shock: Bilder av ungene er lagt ut på siden min, og retting på antall gutter og jenter er gjort.. :oops:
Mvh Ida S. Eggen

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ungene er nå 4 dager gamle, og alle ser ut til å ha det bra. De har lagt på seg siden siste veiing, og de har nå begynt å få dun på kroppen. Jeg har lagt ut bilder av 4 unger på siden min, og vil legge ut et kullbilde i kveld (kameraet gikk tomt for strøm).. Gleder meg veldig til ungene får skikkelig pels, da jeg er spent på å se om det virkelig er 12 PEW i kullet! :D

Bilde av de to største guttene :)

Image
Mvh Ida S. Eggen

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Åhhh... *smelt* Jeg har så lyst på bebiser.. De er skikkelig nusselige! ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ungene er nå en uke gamle, og alt står bra til. 12 av de er PEW, en er Black hooded med panneflekk, og to er agouti hoodeds :) Ikke lenge igjen til jeg skal begynne å merke PEW's med tusj på halen nå.. :P Hjemmesiden er oppdatert med bilder :D

Skulle noen være interessert er det bare å ta kontakt ;)
Mvh Ida S. Eggen

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

En skam, at Vanilje ikke gemte på nogle interessante farver ;) 12 PEW kan være svært at holde styr på :lol:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ja, det er mange like her gitt... :P Nye bilder er lagt ut, og vekten på de små. Den største gutten veier nå 14 gram :D
Mvh Ida S. Eggen

Shana

Post by Shana »

Ihhhh... Jeg glæder mig til babyerne her får pels.. 11 himi og pew :lol: Dejligt at se billeder af dine små bebser :D

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Jeg har nå lagt ut navnene ungene vil få, og har prøvemerket de med tusj, holder tusjen til i morgen, kommer jeg til å bruke den når jeg starter med "dåpen". :)

Et lite bilde av den største gutten i kullet, 10 dager gammel, 16 gram.
Topolinis Smørbukk heter han ;)



Image
Mvh Ida S. Eggen

Locked