Byllemor trenger hjelp til et bedre liv... :(
Moderator: Moderatorer
Re: Byllemor trenger hjelp til et bedre liv... :(
Det kan godt være de lyver. På den andre siden gjør folk utrolig mye teit når det kommer til å ta ansvar for dyr, og jeg har ingen problemer med å forestille meg at noen rotteholdere heller leverer fra seg rotta til noen andre enn å ta ansvar for medisinsk stell selv. Å forstå hva som får dem til å handle slik er en annen sak igjen, men...
Hvis politiet nekter å ta imot en anmeldelse, forlang å få det skriftlig at det er bestemte typer anmeldelser de ikke tar imot.
http://dyrsrettigheter.no/?module=Artic ... en;ID=2271
I følge justis- og politiminsteren er det politiets oppgave å
"forebygge og oppklare straffbare handlinger, også de som er knyttet til mishandling av dyr."
http://dyrsrettigheter.no/?module=Artic ... en;ID=2271
I følge justis- og politiminsteren er det politiets oppgave å
"forebygge og oppklare straffbare handlinger, også de som er knyttet til mishandling av dyr."
Men må ikke vi ha beviser for dette...? Vi kan jo ikke bare anmelde og så ikke vite helt 100% hva det er som virkelig foregår? 

Hilsen Nicole, Remy, Spinky, Arthur, Celica, Tott, Lotta og Minnie + Tre små hærligheter! (Ole, Dole og Doffen!)
Se: http://www.rottatouille.webs.com
Se: http://www.rottatouille.webs.com
Det du trenger å forholde deg til i en anmeldelse er om jenta får det hun har krav på etter loven, noe hun da åpenbart ikke får. Og da er det egentlig likegyldig om noen har levert henne der, eller om hun alltid har stått på bakrommet, for da dyrebutikken tok henne imot, tok de også på seg ansvaret for å ta vare på henne.
Samtidig har jeg tenkt litt mer på om en anmeldelse er i hennes interesse. Det er godt mulig at om anmeldelsen faktisk ville blitt undersøkt nærmere, ville det ført til avlivning, og jeg synes ikke det høres ut som om det er i hennes interesse. Jeg mener det er viktigere å hjelpe henne ut enn å straffe butikken, selv om de opptrer kritikkverdig ved å ikke stelle bedre for henne.
Samtidig har jeg tenkt litt mer på om en anmeldelse er i hennes interesse. Det er godt mulig at om anmeldelsen faktisk ville blitt undersøkt nærmere, ville det ført til avlivning, og jeg synes ikke det høres ut som om det er i hennes interesse. Jeg mener det er viktigere å hjelpe henne ut enn å straffe butikken, selv om de opptrer kritikkverdig ved å ikke stelle bedre for henne.
Hvordan gikk det med rotten?
har selv erfart at dyrebutikker ikke tar dyr til dyrlegen, hørte til og med om et kull som ble lagt i fryseboksen for å dø gratis!!!
dyr som er syke "forsvinner" ... jeg hadde IKKE greid å drepe noen
har selv erfart at dyrebutikker ikke tar dyr til dyrlegen, hørte til og med om et kull som ble lagt i fryseboksen for å dø gratis!!!

Hilsen Lisa og matmor.
Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig
sessan wrote:Hvordan gikk det med rotten?
har selv erfart at dyrebutikker ikke tar dyr til dyrlegen, hørte til og med om et kull som ble lagt i fryseboksen for å dø gratis!!!![]()
Herregud, blir så sint på sånn

En dyrebutikk jeg har vært på fortalte at de ikke gjorde så mye med rottene, de pleide bare å ta dem

Alle syke dyr forsvinner på mystisk vis fra den dyrebutikken også

Tina og englehalene :rottehode:
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry
Kos av dyrene er visst ikke vanlig de fleste steder. har aldri fått tamme dyr når jeg har handlet i butikk, enten det har vært kaniner, marsvin, hamstre eller rotter. Dyrene bare oppbevares i påvente på salg ....
Men de to jeg har kjøpt nå kom rett fra stedet de bodde før, og virker håndtert , de sa iallefal at de var tamme. og de er rolige når jeg holder de. kommer ikke løpende, men er greie å "fange" hehe. rakk ikke sitte mer enn et par timer i butikken før jeg kjøpte dem.

Men de to jeg har kjøpt nå kom rett fra stedet de bodde før, og virker håndtert , de sa iallefal at de var tamme. og de er rolige når jeg holder de. kommer ikke løpende, men er greie å "fange" hehe. rakk ikke sitte mer enn et par timer i butikken før jeg kjøpte dem.
Hilsen Lisa og matmor.
Uff ja 
Det er bra!
Det er kjett å se at dyrene mister livsgnisten mer og mer ettersom hvor lenge de er der

Det er bra!

Det er kjett å se at dyrene mister livsgnisten mer og mer ettersom hvor lenge de er der

feilpost
Last edited by sessan on 30 Oct 2009, 14:25, edited 1 time in total.
Hilsen Lisa og matmor.
Ja, hun kan bli nesten helt hvit.
De fleste blir en del lysere ettersom de blir eldre
Men nå får vi slutte å "ødelegge" denne tråden
De fleste blir en del lysere ettersom de blir eldre

Men nå får vi slutte å "ødelegge" denne tråden

i alle dager,
kom på feil sted det innlegget mitt, det skulle i tråden med rotteunger med røde øyne, ikke i denne tråden

Hilsen Lisa og matmor.