redd

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
s0fii33
Pinky
Posts: 21
Joined: 30 Dec 2009, 00:35

redd

Post by s0fii33 »

Rotta mi var veldig tam, kom til døren, løp og lekte med meg, tok i mot mat osv, men pluttselig nå i går kveld/idag han vil ikke hilse på meg nesten, han tar i mot en god bit, men hvis jeg tar han ut løper han, inn i buret igjen.
Jeg vet ikke hva som har skjedd, om kanskje katten har kommet seg inn på rommet mitt å skremt den?
Jeg vet ikke, noen som hvet hva jeg kan gjøre?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: redd

Post by Matmor »

Hvis du tror katten kan ha skremt den er det viktig at du ikke lukter av katt når du kommer til buret nå. Du kan forsøke å dusje og skifte til rent tøy, og se om det går bedre da. Start på nytt slik folk ofte gjør når de skal temme rotter, og bær ham innenfor klærne. Hvis du ser med én gang at han er redd selv etter dusjing og slikt, ville jeg bare a satt meg når buret og pratet til ham, og håpet at det gikk over til i morgen. Det er dumt å presse redde dyr så de viser klart ubehag.
:rat:

s0fii33
Pinky
Posts: 21
Joined: 30 Dec 2009, 00:35

Re: redd

Post by s0fii33 »

Skal jeg bare løfte han opp å ta han under genseren min? : )
Hvis det ikke er katten som har skremt han, hva kan det være da?
Er det lurt og skaffe en venn til han med en gang?

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: redd

Post by Itchigo »

Ikke stress med å gi han en venn med en gang vist du har planlagt noe. Bare sett deg på en lenestol med et pledd over stolen og et over fanget ditt og sett ham på fanget under pleddet :rottehode:
Aurora

s0fii33
Pinky
Posts: 21
Joined: 30 Dec 2009, 00:35

Re: redd

Post by s0fii33 »

han stikker bare av da!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: redd

Post by Matmor »

Aksepterer han å være under genseren din når du går litt rundt (bruk gjerne et T-skjorte så du ikke blir full av kloremerker) ? Hvis du setter deg er det større sjanse for at han vil ut på oppdagelsesreise.

Hvis han absolutt ikke vil i dag, så gjør som jeg skrev lenger opp: sett deg ved buret hans og prat til ham. Les en bok og slapp av, så slapper kanskje han også av etterhvert.

iselinfl
Omegarotte
Posts: 132
Joined: 14 Dec 2009, 20:49
Location: Oslo

Re: redd

Post by iselinfl »

Jeg hadde samme problem med den ene rotta mi her om dagen, så som matmor foreslo for deg så satte jeg meg ned å prata med henne og ga henne en ekstra god bit osv. Da ble hun mye mer sosial med engang :D Etter det har hun vært seg selv igjen!!

Post Reply