Hjelp,tror hanrotte er blitt til hunrotte;(
Moderator: Moderatorer
Hjelp,tror hanrotte er blitt til hunrotte;(
Vi kjøpte Dumpo på Sørlands senteret 26 des,de hadde bare hanner igjen og det var jo det vi skulle ha. Vi har ikke kompetansen til å se forskjell på han og hun men stolte på folkene på dyrebutikken.Men har mine tvil nå etterhvert for Dumpo har fått stor mage,ganske stor mage...
Hva skal vi eventuelt gjøre? vi har ikke peiling åssen vi skal håntere mor med barn. Hvor lenge går de drektige?
Hva skal vi gjøre? tenker jo først og fremst at dyrebutikken har gjort en mega feil her.
Håper noen kan gi meg noen gode råd;)
May-Britt
Hva skal vi eventuelt gjøre? vi har ikke peiling åssen vi skal håntere mor med barn. Hvor lenge går de drektige?
Hva skal vi gjøre? tenker jo først og fremst at dyrebutikken har gjort en mega feil her.
Håper noen kan gi meg noen gode råd;)
May-Britt
-
- River avispapir
Re: Hjelp,tror hanrotte er blitt til hunrotte;(
Drektighets tiden til en rotte er som regel mellom 21-23 dager. Har du lagt noe merke til om h*n har laget noe rede av noe slag eventuelt?
Om det er en drektig hu rotte så kan du også se om hun har synlige pupper på magen. Og om det skulle være en gutt, så er det tydelig baller på han.
Om det er en drektig hu rotte så kan du også se om hun har synlige pupper på magen. Og om det skulle være en gutt, så er det tydelig baller på han.
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter
- Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3
It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3
It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!
Det finnes mange tråder om liknende tilfeller her, dessverre
Hvis du leter litt rundt under avl og genetikk finner du trolig svar på de fleste spørsmålene du kan tenke deg å stille. Det er imidlertid viktig å få satt mor i eget bur, hvis det er en hun. Og hvis rotta er blitt tykk så raskt, er det grunn til å tro at noe er galt. Jeg er helt sikker på at det finnes rottefolk i nærheten av deg som kan hjelpe til med kjønnsbestemming. Hvis ikke burde jo en veterinær kunne svare på om det er en hun, og om hun er gravid. Har den store magen ikke har noe med graviditet å gjøre, høres det ut som et veterinærbesøk kan være lurt likevel?

Hvor i landet holder du til? Jeg holder til i Oslo om jeg kan være noen hjelp.
Janicke Holth
Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara
R.I.P Texas <3
Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara

R.I.P Texas <3
Hei igjen og takk for gode råd;)
Skilte rottene i går. Når jeg tenker etter så har hun styrt fælt med avis strimlene vi har lagt inn i buret,flytta alt inn i huset;)
Nikita,holder til i setesdalen(sørlandet)
Var til dyrlegen i dag,han var ikke så veldig itvil,det er ei hunrotte og hun skal ha bebiser.
Får bruke litt tid å lese gjennom div her på forumet og håpe vi har litt tid før de kommer. Skrev i går at vi hente hun den 26.des men det var visst 4.jan.
Så de kan jo igrunnen kommer når tid som helst.
Hilsen snart oldemor ifølge min datter som mener ho blir bestemor;))
May-Britt
Skilte rottene i går. Når jeg tenker etter så har hun styrt fælt med avis strimlene vi har lagt inn i buret,flytta alt inn i huset;)
Nikita,holder til i setesdalen(sørlandet)
Var til dyrlegen i dag,han var ikke så veldig itvil,det er ei hunrotte og hun skal ha bebiser.
Får bruke litt tid å lese gjennom div her på forumet og håpe vi har litt tid før de kommer. Skrev i går at vi hente hun den 26.des men det var visst 4.jan.
Så de kan jo igrunnen kommer når tid som helst.
Hilsen snart oldemor ifølge min datter som mener ho blir bestemor;))
May-Britt
-
- Gammelrotte
heia:) Har sendt deg en pm, men vet ikke om du fikk den.. Hvor i setesdalen er det du bor?? Jeg bor i kristiansand, men er stadigvekk på bygland
Om du trenger litt gode råd så tar du bare kontakt om du vil 

A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
Hei Torasrotter;)
Bor på Evje;)
May-Britt
Bor på Evje;)
May-Britt
blir så sinna på dyrebutikker og på sørlandssenteret er det trivelige fok, men jentene som står der har jo ikke peiling selv. ene var ikke så ille. men fremdeles bare små jentene.
Var de yngre enn 5 uker? Hvis Ja,skulle de ikke hatt lov til å selge dem enda.
Tror muligens Wollf mente jentene som jobber der 

Tina og englehalene :rottehode:
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry
Jeg mente om rottene de hadde kjøpt var så unge at de ikke kunne skille kjønn. Men dyrebutikker kan gjøe feil.
om de var så unge ville de ikke kunne blitt gravid heller. selv om det er enkelt så se forskjell på kjønn er det enda noen som sliter med det. og noen ganger kan stenene være skjult