Vende rottene til å ikke løpe på gulvet lenger?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
marita2102
Pinglerotte

Vende rottene til å ikke løpe på gulvet lenger?

Post by marita2102 »

Er det noe jeg kan gjøre??
De løper over alt, først synes jeg det var morsomt, men nå spiser de opp alt av ledninger og fjerkontrollknapper..! :roll:
De løp kun på et mindre område før, men så begynte de å løpe fritt rundt, går det på noen måte ann å vende dem tilbake:S

eller kan jeg få dem til å ikke bite ledninger? funker sånn anti-bite-spray?
Marita
Neiva Candida, Tarla Melosia og Bamsemums

Lambi og Liron

Matmor
Gammelrotte

Re: Vende rottene til å ikke løpe på gulvet lenger?

Post by Matmor »

Det går fint an å vende rottene til at de bare skal være på "eget" område. Alle mine respekterer det 99% av tiden, men det koster litt innsats i perioder når man har rotter med trang til utforskning :)

Det er viktig at grensen er intuitiv. Oppå et bord går greit, på en sofa går greit, stuegulvet fram til linjen mellom lampen og trappen er neppe noe de forstår ;)

Chrizzie
Hamstrer mat
Kjønn: Kvinne

Post by Chrizzie »

Anti-bite spray funker dårlig...i hvert fall ut ifra de erfaringer jeg har hørt om ;)
Mine biter ikke på noen verdens ting....utenom EN ting...nemlig listene langs gulvet :P Men gir seg med en gang de hører ordet nei=)

Lykke til med avvenningen :thu:
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

antibite spray funker fint hos meg da jeg bruekr der på køyene.
men jeg slapp min ut fritt og så fulgte jeg med, og i det de bet fulgte odet NEI, så svatt de litt og løp videre, de som ikke tok det brukte jeg vannflaske på. rent vann.

marita2102
Pinglerotte

Post by marita2102 »

Umulig tror jeg..
De finner en vei ned på gulvet uansett..
Alle tre løper hver sin vei, og ned på gulvet :(

Hadde vel egentlig gitt opp..
Men nå prøver jeg igjen..!

De er vel blitt for vant til å være på gulvet!
Synes jeg mister så mye kontakt med dem, siden de nesten alldri er rundt meg, men bare legger seg under senga..

Noen som tror at å "dytte" dem vekk fra kanten, og løfte dem opp igjen når de hopper på gulvet etterhvert kan gi resultater?

Tar imot andre råd med stor takk!
Marita
Neiva Candida, Tarla Melosia og Bamsemums

Lambi og Liron

oliver;)
Hamstrer mat

Post by oliver;) »

Jeg tror at hvis du lar dem løpe litt først, og lar dem bruke opp sin energi, så kan du ta dem med på senga og gi dem godbiter der etterpå. Da kan det hende at det blir litt lettere å kose med dem. Mine får herje litt først og så roer de seg litt etterpå nok til å kose med de.. Samt godbiter sier de aldri nei takk til :spise:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Post Reply