Spørsmål om RM1

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

MissGuardian

Spørsmål om RM1

Post by MissGuardian »

Jeg lurer på et par ting RM1..
Hvordan liker rottene det?
Blir de fort lei av det?
Har lyst til å ha noe å blande med Oxbowen, men som ikker er så høyt proteininnhold på..
Bruker care + nå(siden Oxbow ikke skal brukes alene før etter 4mnd), men er jo veldig høyt proteinnivå på det..

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Spørsmål om RM1

Post by renya »

Mine liker det veldig godt. :peewaggle: Eg trudde omstillingen fra heimelaga blanding til RM skulle bli kjedelig og at dei ville bli matleie, men det er dei altså ikkje overhodet! (-Kan- ha ein smule med slanking å gjere :nottelling: , men dei har alltid tatt i mot maten med opne armar og spring avgårde og kosar seg med knasking.)
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Spørsmål om RM1

Post by Tifa »

Sorry for at jeg kupper tråden din litt her nå :P Men jeg bare lurer på om 12 kg sekken holder seg lenge? Veit at bikkjemat må man ofte legge i fryseren når man kjøper så store pakker for at det ikke skal komme mark osv i det. Gjelder dette RM-fôret også?
Rotteløs :trist:

MissGuardian

Re: Spørsmål om RM1

Post by MissGuardian »

Helt i orden Bloodbeat!
Er vel vanligvis 6mnd holdbarhet hvis det ikke fryses? Vet ikke om det gjelder rm da..
Kanskje jeg skal kjøpe litt og blande i da når nettbutikken åpner igjen :grin:
Hvor mye protein er det egentlig i det?

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Spørsmål om RM1

Post by Larm »

Slik jeg har forstått det med både RM og Altromin er at dette kan brukes i opptil 1 år etter autløpsdato så lenge du ikke har oppbevart fòret et fuktig sted, og så lenge det ser bra ut :cheerful:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Spørsmål om RM1

Post by wollf »

tror det er 1 års holdbarhet og det er like fint selv om det har gåt ut på dato.
min sekk har vart på rundt 10 rotter i 6 mnd og jeg har store matvrak, mamma og andre kjennte har også fått litt av meg. mine elsker det og vil heller ha det enn noe annet

MissGuardian

Re: Spørsmål om RM1

Post by MissGuardian »

Er en nødt til å kjøpe en hel sekk?
Hvor mye protein er det?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Spørsmål om RM1

Post by wollf »

rm1 kan også kjøpes i kg. menen hel sekk er ikke dyrt og du kan jo spleise med noen og ta en halv hver

MissGuardian

Re: Spørsmål om RM1

Post by MissGuardian »

At det ikke er dyrt er greit nok, jeg har bare ikke behov for så mye :crazy:

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Spørsmål om RM1

Post by Itchigo »

Sikkert andre som har lyst på vettu :) Jeg må nok gi bort resten av sekken min når jeg ikke har rotter igjen. Regner med noen melder seg frivillig :happy:
Aurora

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Spørsmål om RM1

Post by Itchigo »

Hm, du bor jo i Bergen, så du kan sikkert få prøve litt av mitt viss du vil :)
Aurora

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Spørsmål om RM1

Post by Tifa »

Okey, det var bra å høre :D Da regner jeg med at det holder til mine fire en god stund da ^^ Jeg kjenner ingen som har rotter, så har ingen jeg kan dele med :oops:
Rotteløs :trist:

MissGuardian

Re: Spørsmål om RM1

Post by MissGuardian »

Itchigo wrote:Hm, du bor jo i Bergen, så du kan sikkert få prøve litt av mitt viss du vil :)
Ja takk!:D
Er det rm1 du har?

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Spørsmål om RM1

Post by Itchigo »

Jepp :) Har aaaalt for mye uansett, så du kan sikkert få en pose som du kan prøve med. Bare å komme opp og hente det eller møte meg i byen en eller annen gang :)
Aurora

MissGuardian

Re: Spørsmål om RM1

Post by MissGuardian »

Itchigo wrote:Jepp :) Har aaaalt for mye uansett, så du kan sikkert få en pose som du kan prøve med. Bare å komme opp og hente det eller møte meg i byen en eller annen gang :)
Jeg kan sikkert møte deg i byenen gang:)
Neste uke kanskje?
Meg å surre meg rundt i byn(særlig med bil)er ikke årets beste ide hvis det ikke skal bli søk etter meg :roflmao:

Post Reply