hjelp dyrebutikk rotter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
fimmlefelix95
Sofaspiser

hjelp dyrebutikk rotter

Post by fimmlefelix95 »

jeg har tidligere lagt ut en annonse om en rotte som trengte et hjem.
nå er det flere rotter i denne butiken som ingen vil kjøpe. De blir ikke tatt godt vare på og lever i små bur med sagflis :O de har nesten ikke mat heller. de ligger der og sover og har ikke nok plass til og leke. Det er også en ganske gammel hanrotte der. sort dumbo som gies bort. Jeg har tenkt litt på og ta han selv, men hvis det er noen som har veldig lyst på han, så er det fritt frem.

Butikken er i grorud dalen, linderud senter. tropehagen zoo.

det er fint hvis noen snakker med betjeningen i butikken siden de sikkert ikke hører på en liten jente, og de tydelighvis ikke vet så mye om hold av rotter.
hvil i fred Pingle,Hugo, felix og fimmle, dere er dypt savnet !
jente 16 år.

fimmlefelix95
Sofaspiser

Re: hjelp dyrebutikk rotter

Post by fimmlefelix95 »

har ikke fått noe respons enda, men har noen noe tips til hva jeg skal si til de for at de skal skjerpe seg i hold av rotter. Jeg synnes utrolig synd på de, og det gjør vondt og se at de ligger der eller står og snuser utt mellom glassburet sitt. Jeg skjønner godt at ingen har så veldig lyst til og kjøpe halvsyke dyrebutikk rotter, men hva skal jeg si for at de skal høre på meg ..?
jente 16 år.

Dodraugen
Stjeler mat

Post by Dodraugen »

Jeg vet faktisk ikke hva du kan si. Jeg skulle ha tatt den, men sliter nok litt for mye med økonomien til å ta på meg en rotte til :(
:sadpace:

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Viss du opfører deg voksent og tenker godt igjennom hva du skal si, kan selv en ungdom gjøre inntrykk på folk. Dessuten kan du jo sende en mail med klager til eieren av butikken, og legge ved NTFs brosjyre om rottehold. Tror nok at det hjelper mer en å bare kjøpe rottene av dem, for da vil de skaffe seg nye og vi får samme problem igjen.
Aurora

fimmlefelix95
Sofaspiser

Post by fimmlefelix95 »

ja , enig med det. Skal prøve og sende en mail. Men det gjør nesten vondt og se på de rottene som er der, og de for jo inn nye hele tiden. Den ene som det står at de gir bort må vi nesten ta .. den er helt alene i en glass boks. De andre har hvertfall noen og være sammen med i glass boksen sin .. uff
jente 16 år.

fimmlefelix95
Sofaspiser

Post by fimmlefelix95 »

kom nettop på at det kanskje har bedre virkning hvis det er flere som sender e-post..? skal prøve og legge ut noen bilder i morgen, og skal snakke med noen som jobber der når jeg henter den ene rotta.
jente 16 år.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Huff, atter igjen Tropehagen Zoo. Disse dyrebutikkene fortsetter å skuffe.
Når jeg hentet Himmel fra Linderud, etter din anbefaling :wink: , hadde hun bare litt hamstervatt å ligge under. Helt tragisk.
Jeg har jo skrevet et klagebrev tidligere angående Tam Alna men ei hørt noe. Har prøvd å ringe og snakke med riktig vedkommende også men de er aldri tilstede. Ikke nok med at man hører til stadighet om vanlige mennesker vanskjøtter dyr men dyrebutikker skal jo liksom ha en ekspertise og interesse. Men hovedinteressen ligger bare på økonomi hele veien. :oops:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Radney
Betarotte

Post by Radney »

For ikke snakke om hva som skjer med disse dyrene om de ikke blir solgt eller gitt vekk fra butikken :sad:
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Søstrene Halvorsen
Bygger bol

Post by Søstrene Halvorsen »

uff. Jeg er nesten fristet til og ringe mattilsynet og be dem ta seg en tur.
Får helt vondt jeg av og bare lese slikt.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

fimmlefelix95
Sofaspiser

Post by fimmlefelix95 »

Nå er rotte gutten her :) jeg ble litt redd for hva de skulle gjøre med han hvis ingen tok han snart så måtte. Han er veldig søt. En sort 7 måneder gammel gutt. hvite labber og tegning på magen. Han er litt redd men han komme seg ;) jeg tror han passer fint et sted med litt flere rotter siden han har vært alene i en glass boks i 7mnd, noe som er helt forferdelig. Han er v eldig søt og hvis det er noen som tenker at de vil ha han er det kjempe fint. Tror han har det finere et sted med mer oppmerksomhet og kanskje noen kamerater... Tror de hadde avlivd han hvis jeg ikke hentet han i dag :O
jente 16 år.

Post Reply