to voksen en unge

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wolfgirl
Pinky

to voksen en unge

Post by wolfgirl »

hei :cool:
jeg har to nydelige jenter som heter nina og mina (dumboer/vild color)
og jeg falt helt pladask for ei nydelig høsky dumbo.
og jeg prøve og presantere de med herandre men det blei ikkr velykka (det blei veldig voldlig fra min side jeg turte ikke og bare gå fra hu lille jenta med de to for hu ene mina kom altid bor mot henner med hode ned og smale øyne men hu andre gnisa tennter vedlig øyt og intens min mina fløy på minste mann så jeg måtte ta hu vekk) :trist:
så jeg lurte på om noen av dere lurifaxer veit om noen andre tips :wink: .
eller må jeg bare pent gi opp eller finne meg i og prøve og finne eldre (ja jeg har lett lenge etter høsky dumbo :angel: )
Cleo Og Dina :angel:

wollf
Gammelrotte

Re: to voksen en unge

Post by wollf »

letteste er å filme det slik t man kan se om det er dominans eller agressivitet

wolfgirl
Pinky

Post by wolfgirl »

ja... Det skal jeg prøve og få tell :hiding:

wolfgirl
Pinky

Post by wolfgirl »

nai jeg får ikke til og filme :/
men jeg får det ar hu ene rygger inn i huset "sitt" og er vedlig bustette
og rygger mot miste mann... jeg må bare gi opp :sadpace:
jeg har til og med vaska alt og sånt inne i buret men når de ikke er i buret ikke noe agresivt i det hele tatt.. nei jeg gir opp jeg kommer til og savne minste mann håper hun får en god eier :trist:

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Du risikerer å ødelegge rotten ved å utsette henne for sånt ved så ung alder :/ En introduksjon som det bør tas gradvis over en lengre periode, med møte på nøytral grunn helt til de går sammen. Om du prøver med en annen rotte vil du sikkert få samme resultatet viss ikke du tar det litt mer med ro. De trenger tid på å venne seg til hverandre. Tenk deg om du skulle blitt dratt fra hjemmet ditt og blitt plassert med to muligens voldelige, voksne mennekser! Ikke noe gøy! Uansett vil nok det gå enda værre med en eldre rotte, da unger er lettere å introdusere. Les igjennom intro tråder på introduksjonsdelen på forume tså vil du lære mange tips. Noen ganger kan det ta flere uker før de kan være i samme bur.
Aurora

wolfgirl
Pinky

Post by wolfgirl »

så derfor tør jeg ikke lenger.

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

knuffing og dytting er helt normalt om det ikke blir sår eller noe så mener jeg at det ikke gjør noe, eldre vil prøve ås ette de yngre på plass. det er jo noe som ikke er eget over rotter, men alle dyr. ingen av mine rotter har blirr ødelagt det

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Det jeg mener er at rotten kan bli psykisk dårlig til å kommunisere med andre rotter om den ikke har en stabil oppvekst. Altså at man først kjøper den, utsetter den for noe så skremmende og så gir den vekk igjen. Det er bedre å fortsette å prøve, men mer gradvis, for det vil nok gå seg til.
Aurora

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Det viktigste er å ta det sakte :cheerful: Selv om du allerede har latt de hilse på hverandre og det ikke gikk så bra, betyr ikke det at det er for seint.. La de treffe hverandre på nøytral grunn, feks: Soffaen, stuebordet, en seng ol. Du kan feks smøre litt kaviar elle majones rundt på bordet slik at de kanskje blir mer opptatt av maten enn om å slåss :cheerful: Det kan godt hende at den/de eldre rottene vil beskytte hjemmet sitt og at det er derfor de var litt hardhendte.. Jeg skjønner hvis du synes det er skummelt og ikke har lyst til å prøve mer, men jeg ville gitt det en sjanse til :wink: Det er somregel lettere å introdusere en ung rotte enn en gammel rotte, så ikke gi opp :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply