Kan de herme?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
sonja89

Kan de herme?

Post by sonja89 »

Hei :)

Jeg har et litt rart spørsmål :oops:
Kan rotter herme etter oss? På lyder og sånn... Bånnsky har begynt å smatte tilbake til meg når jeg smatter til han. Hans smatting høres ut som den jeg lager, men er litt hesere.
Er det mulig at han prøver å herme etter meg? De andre rottene lager ikke den lyden. Han har laget den i 2-3 uker. Han lager også den lyden når han vil ut av buret.
Når jeg plystrer til han, så kan han komme med et skrik, men det er svært skjeldent. Er han en liten hermegås? :P
Er det lett å lære de komandoer? Hvor mange kan de lære? Jeg har lært Bånnsky at han skal komme når jeg roper "Bånnsky", eller smatter, men nå han Ringo også begynt å komme når jeg roper "Bånnsky" :P

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Ja, de kan lære. Og herme. :D

I begynnelsen da jeg hadde Mist, ble hun helt hyper hver gang jeg sendte en sms. Hun satt og hermet etter lyden tastene på mobilen min lagde. *snatre-snatre* Deretter gikk hun videre og i en periode hermet hun etter lyden av tastaturet på pc'en min. Men det siste gjør hun ikke hele tiden. Mobilen hender det fortsatt at hun hermer. Koselyder lager hun og når hun hører sangen Nemo med Nightwish.

Shadow, på den andre siden, hun hermer etter lyden av to hender som gnis mot hverandre (eller to fingre). Hun lyder kanskje ikke navnet sitt, men hun kommer gjerne løpende hvis du synger til henne - spesielt Wish I Had An Angel med Nightwish.

God påske-hilsen fra tre som skal på påsketur! :wink:
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Så morsomt :D Har jeg aldri hørt om før. Jeg lærer alle mine rotter å komme når jeg lager smattelyder, Tequila og Chiquita kom alltid løpene, og Diddi har snart lært det :) Veldig smart hvis du må ta dem inn fort eller ikke vet hvor de er.

Locked