Hunnrotter å hannrotter i samme rom + et rart spm.

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
sonja89

Hunnrotter å hannrotter i samme rom + et rart spm.

Post by sonja89 »

Hei.

Jeg har nettopp fått de 3 hunnrottene mine (har venta lenge på de). Skulle egentlig bare få 2, men fikk 3. Den tredje er albino.
Ville ikke ta de før de hadde fått unger, for stort ansvar. Det viste seg at bare den ene var gravid, og hun mista de. Stakkars.
De blir å stå på samme rom som hannrottene. Kommer hannrottene til å begynne å gnage på burene? Vil ikke at de skal ødelegge burene jeg har laga
:( Har ikke funnet noen gnager bur enda...

Så må jeg bare spørre om noe, som kanskje er litt dumt å spørre om :P :oops: Er bare nyskjerrig, skal ikke avle eller noe sånt! En albino rotte, vil den få albino unger? En hvis man parrer 2 albinoer, vil de (bare) få albino unger?
Føler meg dum nå :oops: Men jeg lå å tenkte på det i går kveld. Hun jeg fikk disse rottene hos, har MANGE albinoer skjønner dere. Hun har nesten bare albinoer.

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Ville ikke ta de før de hadde fått unger
Høh... var det et krav at de skulle få unger?! :?

Jeg har hanner og hunner i samme rom, ganske tett inntil hverandre også, og det går helt fint, ingen av dem stresser eller prøver å komme seg ut. Det kommer nok litt an på hva de er vant til, og det er jo også forskjell fra rotte til rotte hvor lett stresset den blir. Du får prøve deg frem! Merker du at hannene dine stresser og gnager så får du flytte jenteburet.

Albino (PEW) er et recessivt trekk, så parrer du en albino med en albino er det 100% sannsynlighet for at alle ungene blir albino. Parrer du en albino med en ikke-albino som bærer albino (det kan diu ikke se på den, men hvis du vet at en av foreldrene er albino så vet du at den bærer albino) er det 50% sannsynlighet for at ungene bli albino, og 50% sannsynlighet for at de får farge (men vil da bære albino). Parrer du en albino med en farget rotte som ikke bærer albino vil det være 0% sannsynlighet for at noen blir albino, men 100% sannsynlighet for at alle blir bærere av albino.

Se også variantsidene våre! Der står mer om fargegenetikken.
http://tamrotter.com/varianter/

sonja89

Post by sonja89 »

Rottene hun skulle gi bort, var gravid (trodde vi). Og jeg ville ikke ha de før de hadde fått ungene og ungene hadde blitt "voksen" å gitt bort.. Jeg vil ikke ha en rotte-barnehage her.

Takk for svaret på det "rare" spørsmålet. Ble litt klokere nå :D

Locked