Flyving er mye styr! :sjokkert: etter min erfaring i alle fall
Jeg og rottene har vært ute på flytur 3-4 ganger nå, alle gangene har gått bra heldigvis

men det har ikke vært like lett
Første flyving fra nordnorge til sør(August 2011), gikk alt greit. Det eneste var at damen i skranken påsto at det sto liten hund registert, ikke rotter. Hun rettet på dette og alt ellers ble godkjent, de trengte ikke en gang å sjekke inn i buret :hæ:

slikt bur reiste jeg med.
Andre flyving fra sør til nord (23mars2012). Jeg kommer til skranken og damen sjekker meg inn, hun spør etter dyrene som skal betales for. Jeg sier det er rotter, og da ser hun en stund på meg før hun sier "det tror jeg ikke du kan ta med" jeg sier "jeg har jo allerede bestilt plass over telefon for flere uker siden, til to rotter", hun sier hun er ganske sikker på at jeg ikke kan ta rotter med på fly. jeg spør om hvordan i alle dager går det an at jeg kan ta rottene med fra nord til sør og ikke sør til nord. hun ringer noen, en eldre mann kommer noen minutter senere og det første han sier er "de der får du ikke med deg ombord". "hvorfor" sier jeg. "jeg forteller deg dette nå, det buret kommer ikke med ombord, det er ikke forsvarlig, og ikke godkjent". uforstående og irritert prøver jeg å forklare at jeg har reist med de samme rottene, i samme bur, med samme flyselskap bare fra nord til sør. han forteller meg at da er det personalet i nord som er late som har latt buret gått igjennom. han sier så etter mye om og men at jeg får kjøpe det minste katteburet de har.
jeg ender opp med å betale nesten 400,- for en slik :
hvis grunnet til at buret mitt ikke var godkjent fordi rottene kunne gnage igjennom det, så forstår jeg virkelig ikke hvordan en kattebur i tøy hjelper med å gjøre buret 'forsvarlig'
mannen ser en god stund på plastburet oppi tøyburet, det er akkurat som om han forstår hvor tåpelig hele greia er, han sukker faktisk og sier, "ja.. det for holde", jeg betaler for rottene og drar. hvis jeg reiser en gang til fra gardemoen er jeg ganske sikker på at de forteller meg at tøyburet ikke er godkjent til gnagere.
det ble en uventet mellom-landing fra sør til nord, så rottene fikk seg en ekstra take-off tur
fjerde flyving (7 mai) fra nord til sør. damen i skranken påstår igjen at det står registert liten hund, hun retter på det. og jeg leverer rottene. hvis personalet var late nord så har de ikke forbedret seg, jeg spør mannen om han vil sjekke buret, "ikke nødvendig" sier han.
jaja