nei å nei....

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
rosebusk

nei å nei....

Post by rosebusk »

lurer litt på om rotter har noe stoffer i/på seg som andre dyr ikke har.. :?

hver dag tar jeg buret til rottene inn på badet, der bytter vi aviser i buret og de får løpe rundt og kose seg ca en time.. men når jeg sitter der med dem så renner jeg i nesa, nyser og får hodeverk :cry:
jeg reagerte slik på en venezuelaamason vi hadde og, men den sender ut masse støv fra fjærene, det gjør jo ikke rotter.

Er det noen som har hørt om andre som regerer på rotter, og som har funnet en løsning?

kan det hjelpe å bade de? eller ta på petal clense?

(jeg har rottene stående på gangen nå)

jeg har to hunder, en katt, og to marsvin i tilleg til rottene mine de reagerer jeg ikke på (kun på høyet til marsvina, men det er kun når jeg finner nytt til dem)..

synest det er rart at jeg bare skulle reagere på rottene og ikke på mine andre dyr

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Det er dessverre ikke så uvanlig at folk utvikler allergi mot rotter. Bruk søkefunksjonen her på forumet og søk på "allergi", så kan du se hvordan andre har løst problemet! Lykke til!

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Så kjedelig da :( Men prøv petal clense, den virker veldig bra! Vi bruker den på hunden vår og det er mange som er veldig fornøyde :)

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Jeg har undersøkt litt om Petal Cleanse. Det blir ikke akkurat omtalt positivt av Norges Astma- og Allergiforbund:
http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1645&ID=5701
I tillegg ville jeg ha vært skeptisk til å smøre rottene mine inn i et middel som ikke skal skylles ut - alle har vel sett hvor godt rottene vasker pelsen sin og andres? Jeg vil ikke si at det ikke virker, det kan godt hende det gjør, men jeg ville ha vurdert andre ting først.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hmm, nyttig å lese. Men foreløpig har jeg bare hørt positivt om den. Hunder og katter vaksker seg ganske mye de også, så tror neppe at det er skadelig, da hadde det vel ikke blitt anbefalt til smådyr og fugler. På hunder skal man først børste pelsen, så ta en svamp og fukte all pelsen og så tørke av med et håndkle.
Kanskje du skulle prøve den og fortelle om den virker mot allergien din rosebusk?
Kanskje du skulle sjekke deg hos legen, er det ikke sånn at de kan finne ut hva du er allergisk mot, du kan kanskje spørre om å sjekke allergi mot rotter spesielt?

rosebusk

Post by rosebusk »

Heidi wrote:Jeg har undersøkt litt om Petal Cleanse. Det blir ikke akkurat omtalt positivt av Norges Astma- og Allergiforbund:
http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1645&ID=5701
I tillegg ville jeg ha vært skeptisk til å smøre rottene mine inn i et middel som ikke skal skylles ut - alle har vel sett hvor godt rottene vasker pelsen sin og andres? Jeg vil ikke si at det ikke virker, det kan godt hende det gjør, men jeg ville ha vurdert andre ting først.
tusentakk for link. :D
er enig i at det høres litt skummelt ut og smøre rottene inn med det :?
men du sier du ville vurdert andre ting først, hva ville du gjort?

rosebusk

Post by rosebusk »

§ RatGirl § wrote:Hmm, nyttig å lese. Men foreløpig har jeg bare hørt positivt om den. Hunder og katter vaksker seg ganske mye de også, så tror neppe at det er skadelig, da hadde det vel ikke blitt anbefalt til smådyr og fugler. På hunder skal man først børste pelsen, så ta en svamp og fukte all pelsen og så tørke av med et håndkle.
Kanskje du skulle prøve den og fortelle om den virker mot allergien din rosebusk?
Kanskje du skulle sjekke deg hos legen, er det ikke sånn at de kan finne ut hva du er allergisk mot, du kan kanskje spørre om å sjekke allergi mot rotter spesielt?
jeg kommer nok til å bruke den dersom jeg ikke ser noen annen utvei,
i safall skal jeg holde dere oppdatert om hvordan det går, :D
men jeg ser for meg at det kommer til å bli litt styr for å få det på :? .

kommer nok til å ta en allergitest snart, men jeg vet jo at jeg er allergisk mot rottene, trenger ikke "teste" for å finne ut det :wink:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

jeg kommer nok til å bruke den dersom jeg ikke ser noen annen utvei,
i safall skal jeg holde dere oppdatert om hvordan det går,
men jeg ser for meg at det kommer til å bli litt styr for å få det på .

kommer nok til å ta en allergitest snart, men jeg vet jo at jeg er allergisk mot rottene, trenger ikke "teste" for å finne ut det
Hehe, tenke "hund" jeg, kan fort bli litt vanskelig å få det på små hyperaktive skapninger :wink: Uff, må være skikkelig irriterende og trist å bli allergisk. Håper jeg aldri aldri blir det, kan ikke tenke meg et liv uten nærkontakt med dyr. Men det kommer jo ann på hvor mye allergisk du er. :)

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

På apoteket ligger det en blekke som heter "Frisk" nå. Der står det litt om vaksine mot allergi, skaff deg den. Pelsdyr en en av flere vaksinasjonsmuligheter, men opplegget er krevende. Smestad legesenter i Oslo skal kunne gi slik behandling, i følge artikkelen. Verdt et forsøk?
Anita

Julie Erlandsen

Post by Julie Erlandsen »

Hei!
Føler med deg!
Men før du gjør noe drastisk, vil jeg på det varmeste anbefale deg å oppsøke en godkjent og dyktig akupunktør.
For meg ble livet totalt forandret etter behandling hos akupunktør og fotsoneterapeut.
Jeg kunne før denne behandlingen ikke overnatte hos noen med katt selv om jeg ikke en gang tok i katten eller så katten i det hele tatt. Nå har vi selv 3 katter, masse rotter, høner, minigris, geiter osv. Jeg har aldri lengre problemer med allergi kanskje med unntak av at jeg enkelte ganger kjenner litt til pollen om våren. (ikke hvert år)
Disse forbedringene kom jo ikke over natten. Det var behandlinger i flere runder, men poenget mitt er at jeg var ganske kraftig rammet av allergi og er det ikke lengre takket være akupunktur i hovedsak.
LYKKE TIL!!!
mvh Julie

rosebusk

Post by rosebusk »

anita wrote:På apoteket ligger det en blekke som heter "Frisk" nå. Der står det litt om vaksine mot allergi, skaff deg den. Pelsdyr en en av flere vaksinasjonsmuligheter, men opplegget er krevende. Smestad legesenter i Oslo skal kunne gi slik behandling, i følge artikkelen. Verdt et forsøk?
Anita
tusen takk for tipset, skal gå å se om de har den her på apoteket..

det kan vel hende de vaksinerer andre steder og.. (oslo blir for langt å reise til siden jeg bor på vestlandet)

rosebusk

Post by rosebusk »

Julie Erlandsen wrote:Hei!
Føler med deg!
Men før du gjør noe drastisk, vil jeg på det varmeste anbefale deg å oppsøke en godkjent og dyktig akupunktør.
For meg ble livet totalt forandret etter behandling hos akupunktør og fotsoneterapeut.
Jeg kunne før denne behandlingen ikke overnatte hos noen med katt selv om jeg ikke en gang tok i katten eller så katten i det hele tatt. Nå har vi selv 3 katter, masse rotter, høner, minigris, geiter osv. Jeg har aldri lengre problemer med allergi kanskje med unntak av at jeg enkelte ganger kjenner litt til pollen om våren. (ikke hvert år)
Disse forbedringene kom jo ikke over natten. Det var behandlinger i flere runder, men poenget mitt er at jeg var ganske kraftig rammet av allergi og er det ikke lengre takket være akupunktur i hovedsak.
LYKKE TIL!!!
mvh Julie
så stilig!! :D
flott at det ble så bra for deg.
det er ihvertfall verdt et forsøk, her vet jeg ikke om noen akkupunktører, men det kan jo hende det er noen her likevel.. fotsoneterapaut er det ihvertfall her.
tusen takk for tipset

Locked