Jeg og kjæresten min har skaffet oss rotter for ca 3 uker siden.. vi har 3 stk. Vi har lest en del men det er tydlig at vi ikke leste nok i allefall.. men for nå har det fått greit. Setter stor pris på alle som kan hjelpe oss.
Han ene er kjempe sosial og løper på oss og lar oss kose osv. De andre 2 har vi litt problemer med, han yngste (3mnd) er nok bare litt nervøs for han lar oss kose på han i buret men er veldig skvetten. Den eldste der imot virker som han hater oss, hver gang vi prøver å hilse biter han etter hendene våre, hae blitt litt ille så vi er litt redd for å ta på han generelt.. jeg vet ikke vi kan gjøre for at han skal bli tryggere på oss.. jeg vet at alle rotter er forskjellige men vi vil ikke ha et dyr som vi er redd for heller.. noen tips?
Også guttene sover sammen som oftest i buret men av og til merker jeg at det blir litt mye slåssing, ikke sett noe sår eller noe, men litt skarp piping og det ser ikke pent ut heller vil det si at de ikke kommer overends ? Hvordan vet jeg at det hae gått for langt for eks.? Og vil det si at jeg må kanskje omplassere en av dem?