Sova Gris!!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Mikey

Sova Gris!!

Post by Mikey »

Bare lurte på hvor mye sover egentlig rotte gutter???
Rufus var så i vigør om søndag når han kom til oss, han var den første av de to guttene til å ta kontakt, men siden søndag har han nesten bare sovet, Oliver derimot er nok en litt mer våken fyr, så fort han hører oss så er han ved inngangen, klar for å komme ut å utforske livet utenfor buret. Men Rufus har ikke vært utenfor buret i det heletatt idag. Døra står oppe, men han vil jo bare sove.

Egentlig litt rart hvor fort ting forandrer seg, på søndag var det Rufus som var mest frampå, mens Oliver var fryktelig skvetten og engstelig for alle lyder. Men jeg vet ikke om Oliver har satt Rufus skikkelig på plass, og vist han hvem som er sjefen, for de har hatt noen episoder at det har vært små gnuffing de i mellom når de er i buret, og lille rufus tør ikke å komme ut mens Oliver er ute, men det ser jo ut som det har roet seg i buret mellom de.
Men føler det blir dårlig gjort å måtte vekke Rufus for å dra han ut av buret, synes han må få lov til å bestemme selv om han vil komme.

Men spørsmålet mitt i utgangspunktet var hvor mye sover rottene???
Vet jo at det er sikkert individuelt fra rotte til rotte, men er det noen andre her med sova griser til rotter. :leftrat: :rightrat:

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Hei!

Rottegutter er roligere og sover generelt mer enn jenter. Yngre gutter er mer aktive enn eldre, for når de blir eldre så roer de seg veldig og blir svært så bedagelige. Men det er store individuelle forskjeller. Jeg har et søskenpar på 1 år og 3 mdr. En av dem sover nesten hele tiden mens den andre ofte venter forventningsfullt ved burdøra. Har et annet søskenpar på 9 mdr, der den ene er rakett og den andre er svært rolig.
Aktiviteten varierer også fra uke til uke. For bare 14 dager siden klaget jeg min nød på forumet fordi rottene var så maniske, de ville ut hele tiden og gnagde vilt på alt som var. Nå vil de bare sove, alle fire er merkbart sløve, og har seg bare et par små lusketurer utenfor buret om kveldene, og da helst oppi sofaen for å kose. Nesten sånn at jeg snart blir bekymret...

Husk også på at rotter er nattdyr, så de er ikke så livlige på dagtid uansett.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Rotter sover ca 13-15 timer daglig. Men det varierer jo selvfølgelig! :wink:

Mikey

Post by Mikey »

Takk for svaret.

Locked