Vekt?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Martha

Vekt?

Post by Martha »

Jeg har en gutt(Elvis)på ca 4mnd og veier 440g
broren(Snuser)er like gammel og veier 310g
jente(Lillemor) på litt over 3 mnd på ca 210g
og ei(Tuppen) på 3 mnd på 180g.
Hvordan er vekten i forhold til alder på disse rottene? :?: Elvis er stor men føler ikke han er tykk. :)
Martha

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Lurer litt på det samme jeg...De to eldste jentene mine er ca 6 mnd nå og jeg lurer på om de kommer til å vokse lenge..
Snuppa veier 350 g.Hun har lagt på seg ca 40 g på 1 mnd.
Hun er storrotta vårs :)
Emma som er like gammel og er den glupske av de to har ikke gått opp noe den siste mnd..Hun er 270 g...
Mvh
Elin:o)

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Ingen av disse er spesielt store, vil jeg si. Snuppa og Emma vil sannsynligvis ikke vokse så veldig mye mer, kanskje gå litt opp i vekt hvis de får mye fet mat :) (nei, det var ikke en oppfordring! ;))

Elvis og Snuser bør nok kunne vokse litt mer, normalt kommer en hann opp på ca 500 gram eller mer rundt 6-7 mnd alder. Tuppen og Lillemor vil nok også komme til å vokse en stund til.

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Så rotter slutter å vokse rundt 6 mnds alderen?
de 4 andre jentene er ca 4 mnd og sist de ble veid (1 mnd siden) og da lå de fra 200 til 250 g. Tror jeg skal veie de i dag også bare for å se om det er stor vektøkning...Syns det var artig at Snuppa hadde gått opp 40 g ca på bare en mnd..Hun har stått stille en stund syns jeg...
Mvh
Elin:o)

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

De fleste rotter er utvokst rundt 6 mnd, men noen vokser litt i bredde hele livet :)

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Litt? Mine pleier å få en fin pæreform når de er over ett år gamle :)
Hilsen!
Rose

Sandra

Post by Sandra »

Store Cornelia har også en utrolig stor pæreform. :wink: Store barn.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Min Emma er 8, snart 9 mnd og hun veier ca 335 gram.
Ailani er 18 mnd snart og veier ca 360 gram.Hun er koseklumpen min :rottehode: :) Er det helt normal vekt? Alle rotter er jo forskjellig da, så litt vanskelig å si kansje. Noen som har jenter mye over 400 gram?
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Noen som har jenter mye over 400 gram?
Jepp, vår tungvekter Toffa veide på det verste 515 gram! :shock: Hun er nå nede i 453 gram etter ca. 5-6 ukers slankekur (flink jente!!). Vi regner med å holde henne på slanker'n til hun har passert 400 gram, slik at vi har en god sikkerhetsmargin.

Det finnes sikkert andre som har hunner med en sunn vekt på over 400 gram, men vår Toffa hører ikke hjemme i den kategorien. Hun er en typisk overspiser, men nå må hun klare seg på 4 biter RM1 per døgn. Hun har blitt mye slankere og fått kvikksølv i baken; det har tydeligvis vært bra for henne å miste alle de ekstra grammene.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Ailani wrote:Noen som har jenter mye over 400 gram?
Cornelia, som Sandra sa, er over 400 gram. Hun er snart 20 mnd, og veier litt over 450 gram. Jeg tror kanskje målet hennes er en halv kilo.
Hun er faktisk ikke tjukk, bare en stor rotte.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Ser for meg en stort kosepelsball:)
Ja det er vel ikke så uvanlig. Tror ikke mine kommer til å nå så høyt opp på vektskalaen men :wink: De har passe vekt til sin figur!
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Locked