Se forskjell på kjønn

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
kristinech

Se forskjell på kjønn

Post by kristinech »

Prøver å finne ut hvem som er jenter og hvem som er gutter, men blir bare mer og mer forvirret. Har sett på bilder på nette som skal lett vise forskjell, men har alikevel et spørsmål, for å være helt sikker.
Begge kullene er snart 3 uker nå, og jeg lurer på om testiklene til guttene er lett synlig i den alderen?
Føler meg litt dum som ikke ser det helt ennå, men blir bare forvirret :P

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

då e vi to :wink:
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

kristinech

Post by kristinech »

Eli Andrea wrote:då e vi to :wink:
Bra jeg ikke er den eneste som blir forvirret :)

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Se på avstanden mellom urinrøret ( eller hva enn slags ord man kan sette på det) og endetarms åpningen. de med lang er gutter de med kort er jenter. Ballene til gutta synes vanligvis når de er rundt 3 uker ja .

kristinech

Post by kristinech »

Alvrina wrote:Se på avstanden mellom urinrøret ( eller hva enn slags ord man kan sette på det) og endetarms åpningen. de med lang er gutter de med kort er jenter. Ballene til gutta synes vanligvis når de er rundt 3 uker ja .
Okey :) Hvis det er gutter som har lengst avstand, betyr det også at de har begynt å få markerte testikler.. Tusen takk :D

kristinech

Post by kristinech »

Ble litt forvirret igjen nå :?
http://www.ratz.co.uk/images/sexingrats/difference.JPG
Til det bildet står det jo at jenta er til høyre.. Men da har jo jenta lengst avstand mellom urinrør og endetarmenen.. :?
Last edited by kristinech on 17 Nov 2005, 22:56, edited 2 times in total.

Aishi

Post by Aishi »

M'm, det kan være litt vanskelig.. Men bare å se etter alt som kan kalles testikler ( :P ), og avstanden mellom endetarmåpningen og urinrøret.. Det er ganske mye lettere å se når de blir eldre.. Både atferd og utseende.. Eller enklere: Spør en annen. :P

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Se også etter begynnelse på patter, eller hva man skal kalle det :hm: I tillegg til avstanden nedentil da burde det ikke være alt for vanskelig :wink:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

kristinech

Post by kristinech »

Aishi wrote:M'm, det kan være litt vanskelig.. Men bare å se etter alt som kan kalles testikler ( :P ), og avstanden mellom endetarmåpningen og urinrøret.. Det er ganske mye lettere å se når de blir eldre.. Både atferd og utseende.. Eller enklere: Spør en annen. :P
Okey, så man kan se testikler veldig godt når de er 3 uker?! Hvis det er tilfelle, så er jeg ganske sikker på hvem som er gutter og jenter.. :D

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

ja, de synes godt i den alederen og synes bedre å bedre for hver uke :oops: :lol:

Locked