Rare rotter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Hermine og Embla

Rare rotter

Post by Hermine og Embla »

Jeg har et sovehus i buret men det er mest Hermine som vil sove i dette huset. Embla sover helst inni rørene i buret. Men da jeg kom hjem i dag hadde Embla tatt alle avisene i buret og burstrøet og gravd seg ned..... :hm:

Har prøvd å legge gamle stoffrester inne i sovehusetmen dette drar de bare ut igjen. Burde jeg heller prøve å legge noe annet inn i huset eks hamstervatt???

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Nei de er ikke alltid så lette å forstå seg på. :P
Prøv litt strimlet avispapir. Etter min erfaring liker de å "bygge rede" med noe som rasler og bråker. :)

Timmian

hm...

Post by Timmian »

Jeg bruker å ha høy inne i huset :)
Det funker bra ;) Da pleier de å sove på det og ikke utenfor huset på strøet :) Men du må huske å fryse ned høyet før du bruker det! Hvis det er bakterier osv. i høyet dør de når du fryser det ned!! :P
Jaja, du finner nokk en løsning son funker :)

Lykke til :D

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Jeg ville ikke brukt høy. :? Det støver for mye og irriterer luftveiene. :|

Molly matmor
Hamstrer mat
Posts: 391
Joined: 12 Aug 2008, 13:55
Location: Gloppen, sogn og fjordane
Contact:

Post by Molly matmor »

Eg bruker å ha papir inne i huset elller klut, men den tar eg vekk og vaska viss Molly har tissa på den :rottehode:
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

utyske
Sofaspiser
Posts: 161
Joined: 19 Aug 2007, 19:02
Location: Vestfold.

Post by utyske »

Tørkerull fungerer utmerket, bare ikke hamstervatt!! Har sett verste skrekk-eksempelet med en hamster som fikk bakbeina sine ødelagt grunnet denne hamstervatten som har surra seg rundt beina.

macgyver
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 15 Nov 2007, 22:05
Location: Oslo

Post by macgyver »

det finnes hamstervatt som ikke strimler, den er veldig myk og fin. men avispapir, dorull/tørkerull og gamle stoffbiter er det beste etter min mening.
MacGyver og Chuck Norris - Lillerott og Storerott<3

Hermine og Embla

Post by Hermine og Embla »

Takk for alle svar.... :bravo: Jeg har nå lagt avisstrimler under strøet, og de koser seg med å grave seg ned og dra dette rundt....

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Hæ? Den hamstervatten jeg bruker minner om bomull, og er plent umulig å få surra rundt noe som helst.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Når vennina mi hadde kull på rotta si første gang fikk en av ungene hamsterbomull surret rundt venstre forbein. Dette så hun ikke før lang tid hadde gått og foten begynte å visne, noe som førte til at hun måtte avlives. Det er mulig at en type er bedre enn en annen, men jeg vil helst ikke bruke det til mine frøkner etter det som skjedde! Dessuten har jeg hørt om liknende skader før! Men, Lucifer,det kan jo hende at den du bruker er noe annet slags! Hva heter den? :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

noen sånn fyllstoff inneholder lange tråder ja, og de er ikke helt bra å bruke, men skikkelig hamstervatt er mer som bomull, og inneholder ikke tråder, den er veldig god, men veldig dyr=)
Anne-Mette og 5 små

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Ok, da er det vel vel og bra da :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply