mus

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
lallaroe
Pinglerotte

mus

Post by lallaroe »

har ntf slått seg sammen med norsk museklubb? :?:
så bare i norsk museklubb sin gjesetbok at dere hadde prøvd å få kontakt, så da satser jeg på at noen her vet...håper noen vet... :lol:
kattene mine vil jakte på musene å rottene, musene vil bli venner med kattene, rottene vil ikke....

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

lallaroe
Pinglerotte

Post by lallaroe »

takk! :D
kattene mine vil jakte på musene å rottene, musene vil bli venner med kattene, rottene vil ikke....

lille lakris
Alfatryne

Post by lille lakris »

vi har forsøkt å opprette kontakt med tidligere leder i norsk museklubb, uten hell. jeg er positiv til å drøfte saken, men da må musefolket være med. ser man på historien til svenskenes rotteforening har det tidligere vært sammenslåing med både mus og hamsterfolket. mange driver med ulike gnagere parallelt, og spes mus og rotter har endel felles, i hvert fall biologisk.
etterhvert som foreningen har blitt sterkere har mus og rottefolk dannet hver sin forening, og vokst mer. samarbeidet er kanskje der fortsatt, men det er altså snakk om tre sterke foreninger. svensk hamsterforening, svensk museklubb og svensk rotteforening. husker ikke de eksagte navnene, da.

jeg synes det kunne vært koselig å hjelpe musefolket på beina igjen, de gjorde en fin jobb med forumet og infosiden. noen oppdrettere var det og.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

lallaroe
Pinglerotte

Post by lallaroe »

akkurat nå føler jeg meg som det enestet "musefolket" i landet....
jeg har ordentlig lyst til å få interressen opp for mus, å drette litt selv, men har for tiden ikke nok kunskaper føler jeg...
hvis jeg hadde hatt noe å bidra med ville jeg gjerne ha gjordt det, men jeg føler det ikke er så mye jeg kan gjøre...
men jeg prøver i alle fall å få inn litt nytt blod her til lands, :bravo: holder på å få inn mus fra tyskland, danmark å sverige, alle land hvor de er veldig flinke!!!

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

driver du med mus? :)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

lallaroe
Pinglerotte

Post by lallaroe »

jeg har foreløbig bare ei lita musejente, belly star love, som nettopp har mista samboerinnen sin.men jeg holder på å kjøpe mus fra sverige, danmark å tyskland nå...'
:D :D :D

dekoras
Stjeler mat

Post by dekoras »

skjønner ikke at du klarer å ha mus, jeg hadde 5 stk før sommerferien som jeg solgte etter en uke for de lukta noe forjævelig å det tok over en måned med luftfrisker/luktfrisker før lukta var borte og det er fortsatt litt lukt igjen.

for å si det sånn "never aigan"

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

Men så er det jo ikke du som har de da.. Hun synest sikkert det er kjempe koselig..
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

lallaroe
Pinglerotte

Post by lallaroe »

ja, de lukter endel, spes hannmusene, å hvis man har så mange som 5 må man nok gjøre reint annehver dag. jentene synes jeg ikke lukter mer enn rotter egentlig. mine tre jenterotter lukter i alle fall mer enn musene, når jeg hadde to. å nå som belly star love bor alene staker hukter ho svert lite! :D jeg tar doen hennes ca hver 3.dag å vasker hele buret ca hver 10. dag.... :)

dekoras
Stjeler mat

Post by dekoras »

ja, jeg hadde 4 hunner og 1 hann

Post Reply