Kamprotter!?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Sjobeng
Klatrer på møblene

Kamprotter!?

Post by Sjobeng »

Kamprotter husky ønskes
Kamprotter ("Husky"; grå & hvit) ønskes kjøpt.
1-3 stykker, hanner (søsken, helst unger, ikke voksne).
Må være i Tromsø eller Lyngen.
Kontakt på (lånt) mail eller telefon.

fant denne annonsen på dyrenett......kamprotter?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Håber, at det er en der har hørt forkert, og mener tamrotter :shock:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Gretelita
Pinglerotte

Post by Gretelita »

Etter å ha Googlet litt på den e-postadressen som sto i den annonsen kom jeg frem til hjemmesida til eieren av den mailadressa. Under beskrivelsen av dyrene sine skriver hun dette:
"NANGIJALA & NINIJA - to hette-/kamprotteblandinge"
så jeg tror at det er noen som bare blander litt i begrepene, og at det er tamrotter han mener.

Ariadne

Post by Ariadne »

ehh.. hvordan kan man ta feil av tamrotter å kamprotter?

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

godt gjort :P begynte nesten og lure på om jeg hadde gått glipp av at det fantes folk som drev med "rottekamper".... men håper da ikke det.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Ink

Post by Ink »

jeg gjør det! :P *dårli humor*

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Ink wrote:jeg gjør det! :P *dårli humor*

:?: :?

Ink

Post by Ink »

Kiara88 wrote:
Ink wrote:jeg gjør det! :P *dårli humor*

:?: :?
glem det du... tenkte lissom på ulykka med hamstern... :?

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

ååå , jeg tenkte på kamp-rotter som med kamp hunder at de settes sammen for og sloss , så eierene kan tjene penger .. :) Ja jeg hadde faktisk glemt de ulykken , men ,men ulykker kan skje :roll: :( :)

Ink

Post by Ink »

jeg tenkte også på sånne som ble trena til å sloss :P

suntiger

Post by suntiger »

Jeg synes den annonce er bekymrende, og jeg vil ikke blive forbavset, hvis der vitterligt findes rottekampe. Vi har i DK haft en lignende situation opp, hvor en samtale om rotter til kamp blev overhørt (så vidt jeg husker, ville en person købe rotter fra en dyrehandler til anvendelse i ... rottekamp).

Er der nogen, som har taget kontakt for at finde ud af, hvad det i virkeligheden drejer sig om? For hvis der er tale om *kamp*rotter, så er det nok en sag for det norske dyreværn (eller hvad det hedder hos jer). Hvis det viser sig, at ordet bare er misforstået, jamen, så kan vi da drage et lettelsens suk ;-)

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Ja, det synes jeg også.. Spesielt når det står 3 'stykker' og hannrotter.
Jeg snakker ikke om stykker når jeg snakker om dyrene mine..

Hadde ikke forbauset meg om det faktisk finnes sånne folk.. Det skjer så mye rart og vond med dyr :(

-Rose

Lillith

Post by Lillith »

Kanskje dere i NTF kunne tatt ansvar her, og kontaktet dyrevernet ev. politiet??
Forferdelig at vi skal sitte her og synse om denne saken, mens uskyldige dyr kanskje lider.
Hvem som helst av oss kan selvfølgelig kontakte de rette instanser, men i en slik sak har foreningen litt mer pondus!

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Vi kan ikke kontakte hverken dyrevernet eller politiet basert på en sånn annonse, og spekulasjoner rundt det. Hvis noen får kontakt med personen og får bekreftet at det faktisk er snakk om rotter til rottekamper, kan vi heller se hva vi kan gjøre! Er det noen som har prøvd å ta kontakt med personen?

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

jeg har maila med mora til han som ville ha rotter (var hvertfall henne jeg fikk svar av når jeg skrev til adressen i annonsen) og spurte hva de var ute etter og hva de skulle brukes til, hun sa det skulle være kjæledyr.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked