Kamprotter!?
Moderator: Moderatorer
Kamprotter!?
Kamprotter husky ønskes
Kamprotter ("Husky"; grå & hvit) ønskes kjøpt.
1-3 stykker, hanner (søsken, helst unger, ikke voksne).
Må være i Tromsø eller Lyngen.
Kontakt på (lånt) mail eller telefon.
fant denne annonsen på dyrenett......kamprotter?
Kamprotter ("Husky"; grå & hvit) ønskes kjøpt.
1-3 stykker, hanner (søsken, helst unger, ikke voksne).
Må være i Tromsø eller Lyngen.
Kontakt på (lånt) mail eller telefon.
fant denne annonsen på dyrenett......kamprotter?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
Etter å ha Googlet litt på den e-postadressen som sto i den annonsen kom jeg frem til hjemmesida til eieren av den mailadressa. Under beskrivelsen av dyrene sine skriver hun dette:
"NANGIJALA & NINIJA - to hette-/kamprotteblandinge"
så jeg tror at det er noen som bare blander litt i begrepene, og at det er tamrotter han mener.
"NANGIJALA & NINIJA - to hette-/kamprotteblandinge"
så jeg tror at det er noen som bare blander litt i begrepene, og at det er tamrotter han mener.
godt gjort
begynte nesten og lure på om jeg hadde gått glipp av at det fantes folk som drev med "rottekamper".... men håper da ikke det.

Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
Jeg synes den annonce er bekymrende, og jeg vil ikke blive forbavset, hvis der vitterligt findes rottekampe. Vi har i DK haft en lignende situation opp, hvor en samtale om rotter til kamp blev overhørt (så vidt jeg husker, ville en person købe rotter fra en dyrehandler til anvendelse i ... rottekamp).
Er der nogen, som har taget kontakt for at finde ud af, hvad det i virkeligheden drejer sig om? For hvis der er tale om *kamp*rotter, så er det nok en sag for det norske dyreværn (eller hvad det hedder hos jer). Hvis det viser sig, at ordet bare er misforstået, jamen, så kan vi da drage et lettelsens suk ;-)
Er der nogen, som har taget kontakt for at finde ud af, hvad det i virkeligheden drejer sig om? For hvis der er tale om *kamp*rotter, så er det nok en sag for det norske dyreværn (eller hvad det hedder hos jer). Hvis det viser sig, at ordet bare er misforstået, jamen, så kan vi da drage et lettelsens suk ;-)
Vi kan ikke kontakte hverken dyrevernet eller politiet basert på en sånn annonse, og spekulasjoner rundt det. Hvis noen får kontakt med personen og får bekreftet at det faktisk er snakk om rotter til rottekamper, kan vi heller se hva vi kan gjøre! Er det noen som har prøvd å ta kontakt med personen?
jeg har maila med mora til han som ville ha rotter (var hvertfall henne jeg fikk svar av når jeg skrev til adressen i annonsen) og spurte hva de var ute etter og hva de skulle brukes til, hun sa det skulle være kjæledyr.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no