Rotter flytter inn hos katte-eier

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sascha
Gnager på ledninger

Rotter flytter inn hos katte-eier

Post by Sascha »

Jeg skal flytte sammen med kjæresten min til sommeren. Han har en kjempefin pus på snart 14 år som er blitt innekatt etter å ha blitt banket mye av nabohannkatten.
Jeg må jo ha med rottefrøknene når jeg flytter, og vi er litt skeptiske på hvordan dette skal gå. Har tenkt å ha rottene på soverom nummer to, altså det ikke vi skal bruke, der døren kan lukkes/låses for å holde katten vekke og gi rottene muligheten til å herje villt utenfor buret.

Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvordan en skal få katten uinteressert i mine søtnoser,slik at det kan være et harmonisk hus uten kloremerker på en låst dør og vettskremte rotter.

Katten har ikke tatt med bytter hjem på mange år, hun er mest en kosete gammel dame, og om dette går nogenlunde skal vi etterhvert også adoptere en omplasserings katt, så tips for hvordan en kan ha disse rasene sammen blir motatt med takk
Har sett før at mange på forumet har katt og rotter, så vet at det er muligheter :D

Altså, for å poengtere, jeg snakker ikke om et forhold ala http://www.youtube.com/watch?v=7ikm3o5hDks men at de kan bo i samme hus:)
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

K Salas
Stjeler mat

Post by K Salas »

Jeg har to katter her i huset, de bryr seg ikke så mye om hverken musene eller Charlie. Smådyra mine bor på eget rom, og kattene har ikke lov til å gå inn der, og det vet de. Jeg lar de ikke være på samme rom utem oppsyn, de er jo jeger og bytte fra naturens side, og jeg liker ikke å utfordre skjebnen, men har noen ganger endt opp med rotte inni genseren og katt på fanget når jeg sitter i telefonen eller leser en bok.

Det værste som noen gang har skjedd var når den ene katten satte seg på toppen av et musebur mens jeg skiftet på det og hele greia tippet over kanten av bordet med katt, bur og strø utover hele gulvet. Ingen mus kom til skade da de var i et annet bur, men katten fikk seg et støkk. Jeg har lært meg å holde døra igjen når jeg rengjør burene, selv om det blir mye flying inn og ut.

Kristine=)

Post by Kristine=) »

Jeg har også katt i samme hus som mine rotter. Det går helt greit. Vi har brukt en del tid på å prøve å lære katten at den skal la buret til rottene være i fred. Å det har den lært seg, men jeg tar aldri sjangsen på å ha rottene ute samtidig som katten er løs. Så her går det på rundgang =P

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Det går sikkert greit når de blir vant med hverandre.Sikkert stas for katten også.Pass bare på at de aldri er alene sammen,og at rottene ikke "egler" seg inn på katten når hun vil ha fred. ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

mariiieee
Pinky

Post by mariiieee »

Eldre katter intereserer seg ikke så ofte for gnagere i bur, og siden rotter er såpass store tviler jeg på katten vil bry seg om dem. ;) vi har tre katter her i huset og de bryr seg igrunnen ikke noe om rottene, men passer selfølgelig på at kattene er ute når jeg har rottene ute av buret da som kan være litt slitsomt :p hehe
Mais & Bajs mine søte små :)

Post Reply