slangemat

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Jepp, var ei venninne av meg som skulle teste om det gikk an, og hun fikk innvilget søknaden. Så det er visst greit hvis man har pelsdyrallergi og formulerer en god nok søknad. (må nevne at venninna mi ikke anskaffet noen slange da...men hun kunne ha gjort det om hun hadde villet.)

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Hmm..Slanger har vært mitt favoritt krypdyr siden jeg var liten...Hadde gummislanger i alle varianter :lol: ,men tror nok ikke jeg ville ha anskaffet meg slange nå..Ville ha hatt store problemer med å mate den....
Mvh
Elin:o)

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Elsol wrote:Hmm..Slanger har vært mitt favoritt krypdyr siden jeg var liten...Hadde gummislanger i alle varianter :lol: ,men tror nok ikke jeg ville ha anskaffet meg slange nå..Ville ha hatt store problemer med å mate den....

Kommer jo litt ann på hvilken type slange du anskaffer seg også, større slanger kan godt spise frossen kylling som er varmet opp i vann, slik at slangen tror den får ferskt fôr. Mens mindre slanger må ha mus f.eks og da blir det verre med foringen... Så da skjønner jeg godt at de selger frossent slangefôr på butikkene..
Mvh Ida S. Eggen

Christina

slange mat

Post by Christina »

Det er lovlig at dyrebutikker tar inn døde dyr, alt fra mus, rotter, marsvin kanskje til og med kaniner.. Tar det inn som salgsvare fra butikken.
Men det som ikke er lovlig er å ha disse dyrene som tar dette som mat..!
Det som er greia, alt som har med lover og rett.. Er så på trynet .. og det blir jeg såååå masse irritert. :-x

Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Post by Rikke »

Det er ikke ulovlig å selge for til reptil i norge, men det er ulovlig og fore med levende dyr. Gjelder ikke innsekter (sirriser, larver ol.)
Og de blir tatt livet av på en human måte, de bruker oksygen.
Synns selv at dette er helt forferdlig :cry: , men det er bedre en at de blir foret levende. Og det er ingen seriøse slange eiere som forer med levend for. dessuten må man prøve å tenke litt logiskt på det hele. dette har jo forgått i mange 100 år i naturen.
Håper ikke dette innlegget missforstås, jeg elsker rotter over alt. Spesielt mine to små :lol:
Hilsen Rikke Karine

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Chanell wrote:Og de blir tatt livet av på en human måte, de bruker oksygen.
CO2 håper jeg.. :wink:
Hilsen!
Rose

marita-84

Post by marita-84 »

Da jeg for 5 år siden hadde praktisk prosjektarbeid på skolen jobbet jeg i en dyrebutikk. Der hadde de svære bæreposer fulle av hvite mus i fryseren :shock: Fikk litt sjokk da jeg skulle hente noe annet, og ble stirra på av 100 små søte mus! Æsj! Men er enig i at det er mer "humant" enn å gi de levende til slanger...!

Ariadne

Post by Ariadne »

Morgan's wrote:
Chanell wrote:Og de blir tatt livet av på en human måte, de bruker oksygen.
CO2 håper jeg.. :wink:
ren oksygen er farligere og giftigere enn CO2...

Tarja

Post by Tarja »

Når rottebarna fødes legges de i fryser og sovner stille inn..

Det samme blir gjort med voksne rotter!

Det sies at de ikke kjenner så mye til kulda før
de faller i dyyyp søvn, men ikke vet jeg.
Har kjenninger som driver med slanger,
så sånn fikk man vite det..

:?

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

De legges i fryseren, ja.
En gammel venninne av meg jobbet i dyrebutikken på Strømmen Storsenter. Var innom for å spise lunsj med henne, og fikk komme inn på bakrommet for å se på hamsterungene som var født samme dag. Fikk også en titt i fryseren der det lå både store og små rotter. Grusomt.

Men er enig; Det er bedre enn at de blir spist levende.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

dakasr fryser i hjæl :( men hva ska slangene llers spise, hvis de ikke kan spise store feite rotte kropper :?: thats life...
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Tror jeg har lest et sted at små unger, altså under 1 uke gamle ikke merker noen ting når de blir fryst. Men at de bare sovner på en måte. :?:
Voksne rotter tror jeg ikke bare sovner stille inn altså. De har det nok ikke så godt hvis de blir fryst levende :( Glad det egentlig ikke et tillatt med slanger i Norge, sånn som det er i Sverige og Danmark. Ikke av den grunn at de spiser rotter, men fordi slanger ikke har noe i et lite terrarium og som kjæledyr å gjøre :evil:

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Enig med deg, Ratgirl!

Jeg ser forøvrig ikke helt "kosen" i å ha slange som kjæledyr....Og forresten: Hvis det ikke er tillatt å holde slanger som kjæledyr i Norge, hvorfor selges det døde rotter som slangemat? :?:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Go`Rotta
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 07 Jan 2005, 19:44
Location: Volda
Contact:

Post by Go`Rotta »

Ariadne wrote:
Morgan's wrote:
Chanell wrote:Og de blir tatt livet av på en human måte, de bruker oksygen.
CO2 håper jeg.. :wink:
ren oksygen er farligere og giftigere enn CO2...
ren oksygen (O2) gir kvelningsfornemmelser.
det samme gir CO2
CO (karbonmonoksid) gkør at man bare sovner inn.
dette blir til og med brukt av noen vetrinærer pga at dyret bare blir trøtt og sovner inn uten lidelse.
MVH Heidi

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

HEr jeg bor har de en dyrebutikk jeg IKKE er fornøyd med, og har hørt klager fra mange andre plasser også. Her har de levende rotter som de selger som rottemat.... Hører de står på bakrommet der, de hadde det iallefall. Første gangen jeg skulle ha meg rotte spurte jeg rundt på priser, og da spurte de meg om jeg skulle ha det til kjæledyr eller mat. Da fikk jeg vite at disse de hadde til mat var levende..... Meg ikke like sånt... :(

Locked