dette var sjokkerende syn...
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
Zookjeden Buddy - for alle dyrevenner
Vår filosofi er at Buddy skal være den ledende dyrebutikkjeden i Norge.
Alle butikkene som i dag er med i Buddykjeden, er veletablerte forretninger
som har vært tilstede i ditt nærmiljø i flere år. Vi har alle det til felles at vi tror et felleskap kan gjøre oss til enda bedre butikker med bedre kunnskap rundt en genuin interesse for våre kjæledyr.
Du som kunde skal være trygg på at vi som arbeider i en Buddybutikk har
kunnskap og kompetanse om våre kjæledyr.
Vi vil alltid bestrebe oss på å gjøre vårt ytterste for å gi deg som kunde de
beste rådene og god veiledning.
I Buddybutikkene vil du også finne et rikt utvalg av kvalitetsprodukter til ditt
kjæledyr. Buddybutikkene vil alltid føre markedsledende merkevarer innen alt fra hund og kattemat til akvarier og fuglefrø.
For oss er Buddy mer enn et navn. Forholdet mellom kjæledyr og dets eier er viktig for oss. Vi ser på kjæledyr som en kamerat, venn, kompis, ja rett og slett en Buddy.
Sammen skal vi gjøre vårt beste for at nettopp din Buddy får det best mulig.
Velkommen til oss med eller uten din Buddy, vi gleder oss!
Jeg blir kvalm.
Send en mail og siter fra det de skriver på hjemmesiden og legg ved bildene. Håper den butikken får en lærepenge.
Ellers virker det som om denne zookjeden tar ting seriøst og har er bra utgangspunkt. Se hva de har om rotter på siden sin
http://www.buddy.no/mainDesign.asp?aid=15482&gid=7249
Vår filosofi er at Buddy skal være den ledende dyrebutikkjeden i Norge.
Alle butikkene som i dag er med i Buddykjeden, er veletablerte forretninger
som har vært tilstede i ditt nærmiljø i flere år. Vi har alle det til felles at vi tror et felleskap kan gjøre oss til enda bedre butikker med bedre kunnskap rundt en genuin interesse for våre kjæledyr.
Du som kunde skal være trygg på at vi som arbeider i en Buddybutikk har
kunnskap og kompetanse om våre kjæledyr.
Vi vil alltid bestrebe oss på å gjøre vårt ytterste for å gi deg som kunde de
beste rådene og god veiledning.
I Buddybutikkene vil du også finne et rikt utvalg av kvalitetsprodukter til ditt
kjæledyr. Buddybutikkene vil alltid føre markedsledende merkevarer innen alt fra hund og kattemat til akvarier og fuglefrø.
For oss er Buddy mer enn et navn. Forholdet mellom kjæledyr og dets eier er viktig for oss. Vi ser på kjæledyr som en kamerat, venn, kompis, ja rett og slett en Buddy.
Sammen skal vi gjøre vårt beste for at nettopp din Buddy får det best mulig.
Velkommen til oss med eller uten din Buddy, vi gleder oss!
Jeg blir kvalm.
Send en mail og siter fra det de skriver på hjemmesiden og legg ved bildene. Håper den butikken får en lærepenge.
Ellers virker det som om denne zookjeden tar ting seriøst og har er bra utgangspunkt. Se hva de har om rotter på siden sin

http://www.buddy.no/mainDesign.asp?aid=15482&gid=7249
Julianne
Julirottenes omplassering
-
- Gammelrotte
Fant nettopp ut at en dyrebutikk jeg var i på lørdag (Aquarium, CC Vest) også er blitt medlem av Buddykjeden. Der var det tre små rotter som bodde i et lite bur med sagflis og høy, alle så nøs de ganske mye.
Syntes at hvis man skal starte en slik kjede som man vil at skal ha et bra rykte så burde man passe kanskje litt bedre på. Men ellers kan jeg jo si at denne butikken har alle brosjyrene til Mattilsynets godt synlig.
Så de er ikke så aller værst 
Syntes at hvis man skal starte en slik kjede som man vil at skal ha et bra rykte så burde man passe kanskje litt bedre på. Men ellers kan jeg jo si at denne butikken har alle brosjyrene til Mattilsynets godt synlig.

Julianne
-
- Gammelrotte
Gjør det duFint_Lite wrote:Kopierer hele innlegget ditt der jeg § RatGirl § med sitatene og sender inn til buddy med bildene!!!
og ja, det var fult mulig å kunne få dultet borti den stabelen med burene, var ikke noe som sperret foran de.....

Julianne
Send bilder og bekymringsmeld til matilsynet og dyrevernsnemda.
Hver "klage" de får på dyr er de nødt til å sjekke.
Send med info om hvordan rotter skal ha det/ikke ha det.(selv om de kansje har infoen selv så kan det hende de ikke gidder å leite den fram....)
Å ikke gi opp.Skjer det ikke endring med en gang,prøv igjen.
Skriv ut plakater/brosjyrer fra ntf og legg igjen på disken (smugle den dit om man vil være litt anonym)..
Er selv titt og ofte innom alle Tromsøs dyrebutikker og har flere ganger lagt igjen info på disken...Å kommer nok til å fortsette med det..
Å liker å tro at man kansje lærer en person på butikken vettig rottehold og det er jo bra. Så kan den personen "lære" andre ansatte og rottekjøpere!
Hver "klage" de får på dyr er de nødt til å sjekke.
Send med info om hvordan rotter skal ha det/ikke ha det.(selv om de kansje har infoen selv så kan det hende de ikke gidder å leite den fram....)
Å ikke gi opp.Skjer det ikke endring med en gang,prøv igjen.
Skriv ut plakater/brosjyrer fra ntf og legg igjen på disken (smugle den dit om man vil være litt anonym)..
Er selv titt og ofte innom alle Tromsøs dyrebutikker og har flere ganger lagt igjen info på disken...Å kommer nok til å fortsette med det..
Å liker å tro at man kansje lærer en person på butikken vettig rottehold og det er jo bra. Så kan den personen "lære" andre ansatte og rottekjøpere!
Mvh
Elin:o)
Elin:o)
Fant også dette på hjemmesiden deres, kan ikke akkuratt si de følger opp til det de selv sier
Hold oss oppdatert fint_lite
Er spent på hvs de sier til det de har fått mail om.
Dette gjør at jeg får ennå mere lyst til og starte min egen dyreforretning.

Er det virkelig mulig sier nå bare jeg.Krav til levemiljø og nødvendig utstyr
Buret
Et passende bur for rotter bør være så romslig som mulig og helst med klatremuligheter. Et bur på 70x50x80 cm er en god størrelse for to middels aktive rotter. Nødvendig størrelse på buret vil også avhenge av hvor mye rottene får være ute av buret. Rottene bør få komme ut av buret minst en time pr. dag og tilbringe tid sammen med deg. Gitteravstanden bør ikke være større enn 1-1,5 cm, spesielt ikke hvis det skal bo rotteunger i buret. Buret bør ikke være for luftig, men heller inneholde en del skjulesteder hvor rottene kan gjemme seg og føle seg trygge.
Rotter er spesielt utsatt for luftveislidelser, og man må derfor ta hensyn til dette når man plasserer buret. Plasser buret på et rolig sted uten kulde, hete, trekk eller direkte sollys. Temperaturen bør være jevn, rundt 20-22 grader, og lysnivået moderat. Akvarium er ikke å anbefale som rottebur fordi luftingen ofte blir for dårlig og luftfuktigheten for høy. Kanin- og marsvinbur er gjerne for lave, uten særlig klatremulighet for rotter. Buret kan gjerne innredes med ting som kan aktivisere rottene, som sovehus med bolmateriale (for eksempel papirhåndklær eller stoffrester), vippehusker, løpehjul, rør, stiger, klatretau, greiner og selvsagt også matskål og drikkeflaske.
Hold oss oppdatert fint_lite

Er spent på hvs de sier til det de har fått mail om.
Dette gjør at jeg får ennå mere lyst til og starte min egen dyreforretning.
-
- Gammelrotte
-
- Gammelrotte
Fint_Lite wrote:Svar fra dyrebeskyttelsen:
"Det er dessverre mye rart på dyrebutikker, det er kjempe at folk følger med! Takk for at du underrettet Mattilsynet, vi skal følge opp saken og se om de gjør noe. Arnfrid"

Julianne