Fått meg rotte - Noen spørsmål

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

kyrre12
Pinky

Post by kyrre12 »

Ja, jeg tror de blir gode venner. :)

Leste et sted, her på forumet tror jeg, at det var morsomt å gi dem en godbit inni en sånn gul plastsak man finner inni kindereggene. Vel, det varte ikke i mer enn to minutter. :lol:

Image

Et par bilder av Mozilla:

Image

Image

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

For en nydelig historie. :sol:
Jeg har også en butikkrotte som er ganske nervøs av seg. Det kommer seg litt etter litt og jeg blir jo glad i henne selv om hun ikke lar meg kose med henne. hun er sjarmerende og fantastisk med andre rottebebiser som kommer i buret. Herlige bilder av Mozilla. Stilig at du trives med rottene dine. Et tips er også å kjøpe noen myke ting å ha inni buret hvis du ikke allerede har det. Om vinteren kan det jo bli litt kaldt i husene våre og da er det deilig at rottene kan ha et fleeceteppe å krype inni.
Selv kjøper jeg hengekøyer som er til å krype inni og billige fleecetepper som jeg river opp og legger inni buret. De elsker det.
Gleder meg til flere bilder av venninnene. :bravo:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

kyrre12
Pinky

Post by kyrre12 »

Jess! :rottehode:

Slenger opp et par flere bilder av rakkerne jeg, da. :D

Image

Image

Image

Image

Image

Søte, sant? :sol:

Taz
Stjeler mat

ntå...

Post by Taz »

jaaaaa. kjempesøte! gleder meg til å få våres i hus! :rottehode:

-tinkerbelle-
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Helt nyyyydelige :bravo:

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

For noen herlige damer. :mrgreen:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

kyrre12
Pinky

Post by kyrre12 »

I dag, klokken 1400, for tre og en halv time siden, altså, ble min kjære Mozilla vekke. :( Nå har jeg lett i flere timer, og det er ingen spor av henne.. Har plukket ned alt fra kjøkkeninnredning til dusjkabinett.. Det er ingen steder meg bekjent at hun kunne kommet seg ut av leiligheten, så det eneste jeg kan komme på er at hun kanskje har hoppet oppi do, og så blitt vekke.. :(

De har alltid fått gå omtrent som de vil i leiligheten, og mens jeg lekte med den ene et par minutter var Mozilla ute av syne.. Ikke så veldig uvanlig, men denne gangen fant jeg henne ikke.. Fryktelig trist, og nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. :|

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Ja det er en ekkel følelse.Men har lyst til å berolige deg :) De kommer som regel til rette!Hun ligger nok på en lur plass og sover ;) Har opplevd det noen ganger..... :geek: Vil anbefale deg å ta det med ro og vente på kvelden.Da må du ha det rolig i leiligheten og bare lytte.Det kan bli sent,men tipper du vil få høre forsiktige små rottelyder etter hvert som sulten får henne til å tenke på godsakene i buret....Etter en god dags søvn er nok sulten på topp,og hun vet utmerket godt hvor maten er ;) Prøv å ikke skrem henne vekk med å rive huset..... :D

kyrre12
Pinky

Post by kyrre12 »

Tusen takk for beroligende ord, det hjalp veldig på. :) Stusset litt over hvordan hun hadde forsvunnet ned doen.. Noen andre som har hørt om/opplevd rotter som hopper oppi do? Skal ta det helt med ro, og bare vente i kveld.. Har et håp om at hun ikke er helt borte. :rat:

h3gzi
Hamstrer mat

Post by h3gzi »

hu ene rotta mi klarte å falle oppi do en gang. vet ikke hvor lenge hu satt der, men hu var ganske kald når jeg plukket henne opp.. Hu satt der å venta med hodet over vann, og det gikk heldigvis bra :)
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Radney
Betarotte

Post by Radney »

Må først få si at du har to nydelige rotter :) Når det gjelder strø i buret så bruker jeg noe som heter Wood Bedding N6. 100% natural tørkede og resende samt støvfri spon fra Bøketre. Ellers så er det mange steder de kan gjemme seg i en leilighet. Hun ene min elsker å gjemme seg bak i veggen på kjøleskapet mitt og bak inni komfyren min. Hun kommer nok til rette skal du se ;)
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

siv
River avispapir

Post by siv »

hei grattis med rottene dine, min roxy var oxo veldig skremt en stund gjemte seg så fort jeg sa hei til henne, men vær tålmodig, snakk med de med lav stemme, ikke ha for mye høye lyder rundt de osv å la de få kropps kontakt med de, roxy var oxo fra en dyre butikk å var litt stor egentlig tar litt lengere tid virker det som for de bruker lengre tid på å bli trygg på ting en de som er babyer men med tålmodighet å mye kjærlighet så går det bra, den ene jeg har har jeg hatt fra hun var baby ¨hadde han lenge alene til jeg kjøpte en venninde til henne nå for noen uker siden, lykke til vidre med de :)

for en søt lita jente da :bravo: hun er akkurat like stor som det min sharon var da jeg kjøpte henne for noen mnd siden, nesten synd de blir litt større hihi
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

kyrre12
Pinky

Post by kyrre12 »

siv wrote:hei grattis med rottene dine, min roxy var oxo veldig skremt en stund gjemte seg så fort jeg sa hei til henne, men vær tålmodig, snakk med de med lav stemme, ikke ha for mye høye lyder rundt de osv å la de få kropps kontakt med de, roxy var oxo fra en dyre butikk å var litt stor egentlig tar litt lengere tid virker det som for de bruker lengre tid på å bli trygg på ting en de som er babyer men med tålmodighet å mye kjærlighet så går det bra, den ene jeg har har jeg hatt fra hun var baby ¨hadde han lenge alene til jeg kjøpte en venninde til henne nå for noen uker siden, lykke til vidre med de :)

for en søt lita jente da :bravo: hun er akkurat like stor som det min sharon var da jeg kjøpte henne for noen mnd siden, nesten synd de blir litt større hihi
Hm, ikke sikker på om du leste hele tråden, men ettersom jeg har hatt de ganske lenge er det ikke noe problem med frykt for mennesker.. Saken er at den ene er vekk.. :(

Fortsatt ingen spor av lille Mozilla.. Huff.. Det verste er usikkerheten på hva som har skjedd med henne.. :cry:

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

uff... jeg håper virkelig du finner igjen den lille rakkeren

Er det en mulighet for at hun kan ha kommet gjennom en dørsprekk til et annet rom?

Jeg hedde en rotte en gang som ble borte, jeg var jo helt fortvila og trodde katten hadde fått tak i henne. Det gikk 2 dager før jeg fant henne, jeg hørte henne kravlet bak bokhylla og da jeg dro den fram hadde hennne lagt alle støvkaninene til et reir, og ved siden av lå det en brødskive ;)

Jeg har lest historien hennes å det var så vakkert, jeg håper det blir en lykkelig slutt og finner henne :rat:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Radney
Betarotte

Post by Radney »

beklager feil mld :o
Last edited by Radney on 24 Feb 2008, 01:16, edited 1 time in total.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply