Rotte fra dyrebutikk

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

lucas
Stjeler søppel

Post by lucas »

Hva er Imazorotter? :oops: :geek:

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Rotter som en fra en masseprodusent i Sverige. De masseproduserer rotter uten å tenke på gemytt og helse. Ofte bor de under dårlige forhold, og barna blir tatt for tidlig fra moren.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

lucas
Stjeler søppel

Post by lucas »

Det var det jeg tenkte meg :|

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

På dyrebutikken rett over veien for Gunerius........... tror det var denne jeg mente. hun vil IKKE ha fra imazo... hun tar kun imot rotter fra oppdrettere....
utrolig koselig og behjelpelige

Crazyish83

Post by Crazyish83 »

Hører du noe om at de tar inn pelsdyr fra Imazo, så kjøp ikke dyr der.
Imazo dyra kommer ofte med alskens parasitter, rottene kommer VELDIG ofte med luftveis infeksjoner.
Bestillte inn en siste gang fra dem for å se hvordan det gikk.
Det som skulle være en blå rotte, var for det første en huskey, da den kom i plastboksen sin, stod den i både spon og høy, og hadde luftveis infeksjon.
Dette er regelen, ikke unntaket for dyr fra imazo..
Og grense dyrlegen bryr seg lite med å sjekke dyra tydeligvis.

Nå kan man ikke alltid være så sikker på å få ett sannferdig svar da en del dyrebutikk ansatte lønnes utifra deres salgs gjennomsnitt og må sende med deg alt de kan for å ha noe å leve av selv.

Mange vil fortelle deg at det forum og dyrleger sier om hvordan dyr skal holdes, er tull de finner på for å sverte dyrebutikkene.

Dette er ikke tull. Jobbet i dyrebutikk en stund, jeg har aldri vært en ekstremist innen dyrehold, men jeg har blitt temmelig kvalm av mye jeg har lært fra egen og omliggende butikker etter å ha sett det fra innsiden..

Men på den positive siden er det også gode private oppdrettere som leverer inn rotter som er noe håndtert nå og da.
Lykke til.

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Husk at nå må man ikke dra alle under en kam. I dyrebutikken jeg jobber er det ikke sånn :P

Crazyish83

Post by Crazyish83 »

Sier ikke TAM Lade til kunder at marsvin og kaniner er supre bur kamerater?

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Det har jeg aldri fortalt mine kunder iallefall, for jeg vet at det ikke er tilfelle.

nontheless

Post by nontheless »

Jeg hadde anbefalt Tam Alna, som ligger på alnabru ved Toys`r`us. De virker veldig flinke med rottene sine! Å har noen virkelig helt nydelige dumbo rotter inne nå=) Kjøpte min andre derfra i går, å de er håndtert mye, så de er allerede ganske tamme!
Å man får med en gratis helseskjekk=)

Buster zoo på haugenstua kan jeg ikke si så mye fint om, kan hende jeg var der i et uheldig øyeblikk, men rottene hadde ikke noe mat, de var litt engstelige. og en gjeng på 5-6 gutterotter var skikkelig syke hele gjengen. Aldri hørt så mye ulyder i en lite rotte baby noen gang=( Fikk helt vondt av å se på de!

Leo
Pinky

Post by Leo »

Marsvin og kaniner er jo dyr som kan gå sammen da... eller tar jeg helt feil nå?

Molly matmor
Hamstrer mat

Post by Molly matmor »

nei, eg trur dei kan gå sammen. Har vertfal ei vennine som har dei sammen. Kjempe gode venner ;)
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

Beate
Markeringsbehov

Post by Beate »

Kaniner og marsvin bør ikke gå sammen i det hele tatt. Dette er jeg personlig svært imot. Skal man først ha marsvin kan man jo bare kjøpe to istedenfor en kanin i tillegg.

De har helt forskjellig kroppsspråk, og er jo forskjellige arter! Kaniner steller ofte pelsen på hverandre, dette gjør marsvin aldri. Marsvin risikerer dermed å bli "nedstelt", og puslet på. Dette kan oppleves stressende, og eskalere til en jakt mellom de to. Marsvin er sosiale, ja, men ikke på samme måte som kaniner.
Kaniner er jo også litt motsatt, de er terretorielle, og trives best alene. Kaniner kan gå sammen, ja, men da må de ha stooor plass. Det er slik de bor i vill tilstand også ;) Store flokker, men nok plass til å trekke seg bort. Kaniner har også knekt ribbein og lignende på marsvin med bakføttene sine.

Marsvin har også forskjellig diett, da de daglig trenger C-vitamin i vannet sitt. Kaniner er jeg ikke sikker på hva de får i vannet sitt, men tror ikke marsvin skal ha det i seg. Leste ett sted at marsvin ikke tar imot fettløselige vitaminer så godt.

Ble kanskje litt off topic her nå, men måtte få det ut :P
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Molly matmor
Hamstrer mat

Post by Molly matmor »

ja.....skjønna det :o
Hilsen Meg og Tequila
R.I.P Molly, Mint<3

17 år, jente

Post Reply