Rotte blanding

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Wikipedia: "Hamsters eat their own droppings, which are thought to be a source of vitamins B and K, produced by bacteria in the gut.

- Leste et annet sted på Wiki'n at den gambiske kjemperotta er i slekt med hamstere. Logisk at de da er kaprofager.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Fant denne siden;her står det at de blir mellom 6-8 år gamle! :o

http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... o%26sa%3DN

:rat:
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Prøtte
Sofaspiser

Post by Prøtte »

:spy: Ææææææsjj.... Spise bæsj?? Vil heller ha PANNEKAKE! :spise:
Min hjemmeside: http://dimjumper.deviantart.com/

Hilsen Prøtte :rottehode:

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Jeg syns de var kjempesøte!

Det er mange gnagere som spiser egen avføring, så jeg ble faktisk overraska over at rotter ikke gjør det. Men har hørt om de som gjør det også. Mus og rotter er jo i familie, og mus spiser sin egen avføring.

Kirameki
Stjeler mat

Post by Kirameki »

GP-råttor (som det heter i sverige) finns inte att köpa i djuraffärer, tror inte det finns över 100st i sverige än, men jag är inte säker. Om ni söker på GP-råtta på google kommer det upp länkar till zoonen, där det finns flera bra artiklar om dom (tex. http://www.zoonen.com/perzoonen/artikel.asp?oid=148174 ). En GP kräver mycket mer mänsklig kontakt för att hållas tam, eftersom den inte är helt domesticerad än. :)
Vega, Kummin, Timian og bruktrotten Stina <3

† Luna 13/11-2007 - 05/08-2009 <3
† Minerva 13/11-2008 - 05/11-2009 <3
† Manti 25/04-2008 - 19/02-2010 <3
† Karla 9/1-2008 - 5/3-2010 <3
† Bellatrix 13/11-2008 - 25/5-2010 <3

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Åååååååå,takkar! :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tonje!
River avispapir

Post by Tonje! »

Jeg har også inntrykk av at de krever en god del mer enn vanlige tamrotter, ettersom de tross alt fortsatt er ville på mange måter. Dessuten mener jeg å ha lest at de ikke er flokkdyr? Altså at de ikke skal holdes sammen med andre av sin art?

Orker ikke å google det nå for å se om det stemmer.

Men fascinerende er de absolutt. Hadde de vært lovlige i Norge, og jeg likte det jeg leste når jeg undersøkte mer om dem, kan det tenkes at jeg ville hatt en. Jo større jo bedre er min filosofi når det gjelder rotter!
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Post Reply