trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Borgir
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Jul 2007, 23:19
Location: Lillestrøm

trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Borgir »

nå har jeg lenge vært på utkikk etter et DUETTO bur, men er ikke så lett å få tak i...:( er det noen som vet om andre lignende bur, og som måtte kunne deles i to etg... Har prøvd og finne på nettet, men er ikke så god på det der så hvis noen vet om steder jeg kan få kjøpt et slikt bur så blir jeg veldig glad for å høre fra deg/ dere...:)
:sol:

Borgir
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Jul 2007, 23:19
Location: Lillestrøm

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Borgir »

Glemte og si at prisen ikke har så mye og si, vet de er dyre, men det gjør ingenting bare de får seg et fint bur som de ikke kan gnage hull i hjørnene på...lol
:sol:

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Morgaine »

Nå har jo både jeg og Elisabeth kjøpt Critter Nation bur via JetCarrier.
Link til buret:
http://www.midwesthomes4pets.com/catego ... &catid=140
Det kom på mellom 3200-3500 med frakt, toll og levering på døren. Selvsagt tar det fort litt tid når man bestiller bur fra utlandet, men så lenge man er klar over dette er det ikke noe videre problem.
Ellers så åpner jo selskap som JetCarrier opp hele det amerikanske bur markede for oss her hjemme så da kan du jo se om du evt finner noe annet der bort. :D

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Matmor »

Bare et tips: Det er mulig å dele av Essegi Venezia ved å bruke risten som egentlig er "rømmesikring" når man tar ut bunnskuffen.
Man må da sage av håndtaket på risten, da passer den perfekt. Vanlige plaststrips er greie å feste med. Jeg dekket risten med avispapir og avisstrimler, lot avispapiret bøye seg opp langs kantene så strimlene ikke falt ut så lett. Nå var det noen rolige rotter jeg hadde der, men det kan nok være jeg prøver løsningen flere ganger.

Jeg kom aldri så langt at jeg saget av håndtaket på mitt, i en overgangsperiode holdt det å la gitteret bule ut litt bak, til jeg fikk et bedre egnet bur til gruppe 2.
:)

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Elisabeth »

Jeg må bare få si at noe sånt hadde aldri funket med mine :P Jeg har jenter og gutter. Jentene hadde tygget opp og lagt alt avispapiret, både det som var ferdigstrimlet og det andre, oppe på hyller og i køyer, og så hadde de sittet og fnyst til dem under.
Guttene hadde nok gravd vekk papiret de også, og jentene hadde dratt ned papir, for de klatrer gjerne for å finne prosjekter å jobbe med, og ødeleggelse er alltid fine prosjekter...
Men det kan jo være at det går for andre. Matmor har jo fått det til :)
Hvis man har penger til det så hadde nok jeg valgt å kjøpe et bur som allerede var delt i to etasjer. Det er jo forsåvidt det jeg nettopp har gjort :roll: Jeg elsker CN-buret mitt :D Det er en drøm å skifte på, har gode hjul og er bygget opp av lakkerte metalldeler, og så settes det inn plastbunner etterpå, så det går ikke an å gnage seg ut på noen måte :)
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Borgir
Stjeler mat
Posts: 65
Joined: 09 Jul 2007, 23:19
Location: Lillestrøm

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Borgir »

det CN buret så veldig fint ut, men er det lett å gjøre rent det? Var jo egentilig ute etter et DUETTO, men det er jo så vanskelig å finne...:( men det viktigste er at det kan deles i to etg. Har sett ett som ser helt likt ut som DUETTO'n, men er fra Imazo som ikke leverer til andre enn butikker...:( Så hvis jeg går for CN da, kan jeg nok trenge litt informasjon om hvordan jeg gjør det ( med toll og det du nevnte) :)
:sol:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by wollf »

spurt om butikkene kan ta inn et da?

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Morgaine »

Jeg vil hevde at CN så å si er det letteste buret å rengjøre. Eneste problemmet med dette buret er at plastbunnene ikke er så veldig dype og dermed kan det være vanskelig å ha strø i det. Jeg prøver å ha Yesterdays News i bunnetasjen min nå og så langt har det gått helt fint. :D
Dersom du vil bestille et er det billigste alternativet å bruke denne nettsiden:
http://www.jetcarrier.com/
Ved å velge shop4you får du et prisforslag som er inkludert ALLE utgifter. Jeg vil anbefale å få to prisforslag, et med flyfrakt og et med båtfrakt. Fly var ikke mye dyrere..bare 200 eller noe...og tar kun noen uker. Båt kan ta over 2 mnd.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Elisabeth »

Fant du ut av det?
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Re: trenger forslag til å finne det rette buret til mine små...:

Post by Tellus »

Det er ihvertfall et duettobur på finn nå. På finstadjordet :thu: Det er rett ved lillestrøm ;)

Post Reply