Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
jackalope
Pinglerotte
Posts: 42
Joined: 23 Oct 2009, 17:20

Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Post by jackalope »

Hei, at for noen dager siden prøvde jeg å overtale mamma og pappa til å kjøpe de to hannrottene som var igjen i dyrebutikken, men de hadde ikke fått lønning. Og nå har vi råd, men det er at bare en! OG jeg har et stort hjerte og syntes kjempe synd på rotta og vil gjerne ha den. Men den kan jo ikke være alene hele tida, den har ikke vært uten romkamerat så lenge ogg det er ikke lenge til de får inn nye rotter der også. Men je vet at ofte så kommer det folk som ikke vet noen ting om rotter og kjøper bare en, men jeg vet hvis jeg kjøper den vil jeg gjøre hva som helst for at den skal ha det bra. KJøpte forige rotta mi i samme butikk og hun var en ren drøm :D Burde jeg kjøpe rotta? ER veldig redd for at den kommer i gale hender. Og pappa sa at vi kunne kjøpe den og et par hannrotter senere når de kommer at i butikken. Vil en introduksjon gå greit med den og andre hannrotter. Eller hvertfall ha burene ved siden av hverandre slik at de kan kommunisere....
Veldig mye rot og jeg virker som en skikkelig mamma/pappadalt, men vær så snill og svar.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Post by Stine »

Jeg synes ikke du skal kjøpe den bare fordi du er redd for at den skal komme i gale hender. Det er nok ganske sikkert noen andre som kjøper den før eller senere, så den blir nok ikke lenge alene.
Om du ønsker flere rotter bør du planlegge det litt bedre, evnt lete etter oppdrettere i ditt område.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Post by Itchigo »

Jeg syns du burde kjøpe den jeg :) Det gjør jo ikke noe om han er alene i et godt hjem til han får venner... Det går fint å introdusere små hannrotter ;)
Så lenge du har bur med plass til flere og god tid :thu:
Aurora

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Post by Stine »

Nå misforsto jeg det du skrev litt, trodde du hadde rotter fra før ;)
Ser ikke noe problem i å kjøpe en alene, og kjøpe en til venn om ikke så lenge.

Men jeg vil forsatt anbefale å kjøpe hos en seriøs oppdretter. Det lønner seg i alle sammenhenger.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

jackalope
Pinglerotte
Posts: 42
Joined: 23 Oct 2009, 17:20

Re: Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Post by jackalope »

Takk for svar, :) er litt s¨ånn som tenker det finnes et godt hjerte i alle rotter uansett hvor den kommer fra. Men er ikke noen oppdretere her jeg bor, på gjøvik.....Tror jeg kjøper rotta :) thihi, men senere når jeg flytter ut vil jeg ha tusenvis av rotter :D elsker dem <3<3<3

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Post by Itchigo »

:rat: koselig, du får fortelle oss om rotta når du får han :)
Aurora

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Post by Stine »

Det har ikke noe med godt hjerte i rotta å gjøre om de kommer fra dyrebutikk eller oppdretter :)
Dyrebutikkrotter kan jo med litt arbeid selvfølgelig bli like fine kjæledyr de :D
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Battis
Stjeler mat
Posts: 85
Joined: 13 Aug 2009, 21:22
Location: Oslo

Re: Rotte alene i dyrebutikk :( SVAR FORT PLISS .

Post by Battis »

Jaa, våre 2 vi har kjøpt fra dyrebutikk er ikke helt tamme enda, men de har blitt mye tammere nå enn når vi fikk dem. Og ganske kosete også :D
Etter vi fikk våre to andre, Bambi og Søtnos som var helt tamme, så har de blitt mye tammere. Jeg tror at de har "lært" de at mennesker ikke er så farlige allikavel, hihi :)
Når Bambi og Søtnos kommer til burpåningen, så kommer de også etter :D
Rosita & Lupita

Post Reply