Rottene mine vakte oppstandelse i dag ! :-)

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Rottene mine vakte oppstandelse i dag ! :-)

Post by sessan »

I dag hadde jeg med Lotta og Lisa i dyrebutikken. pakket inn under håret mitt og et skjerf.

hehe, men de ble oppdaget . Plutselig er det en guttunge som kikker på oss, og så sier han "du har en mus i håret!", hehe. Jeg tar frem den ene av dem, og lar ham kikke. Han er helt i fyr og flamme, og trygler om å få holde, men det våger jeg ikke, isteden får han klappe. Og så kommer flere unger, ganske i fyr og flamme de også ! tenkt, jeg har rotter i håret ! hehe.

Så får de kikke, og klappe. og spørsmålene hagler - hvor har jeg kjøpt dem, hvor gamle er de, om det kiler ¨å ha d i nakken , og så dukker et par fedre opp også, og smiler, og kikker på småtassene mine.

Og så kommer to større gutter, og da ble jeg skikkelig rørt altså - for han ene sier at " rotter er urettferdig missforstått de- for de er egentlig som små mennesker, de har jo hender også" .....sukk .......hehe. og jeg forteller at rotter er veldig fine kjærelyr, og kan bli like tamme som hunder og komme når man roper på dem...

men, damene, rart nok, de rynker på nesen av småtassene mine, og forlot butikken....

barn derimot - de var såååå åpne, og interesserte i å kikke og klappe .....

han ene lurte på om jeg gikk på skole (hihi, bra jeg ser 10 år yngre ut enn jeg er, for det er litt flaut å være voksen og ha med små rottetasser i jakkekragen, hehe)

sukk, de er bare såååå søte gullene mine :lol:
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Slovene
Stjeler mat
Posts: 52
Joined: 24 Jul 2008, 15:58
Location: Bergen

Re: Rottene mine vakte oppstandelse i dag ! :-)

Post by Slovene »

sessan wrote:Og så kommer to større gutter, og da ble jeg skikkelig rørt altså - for han ene sier at " rotter er urettferdig missforstått de- for de er egentlig som små mennesker, de har jo hender også"
Nåååååå! Så utrolig søtt! :bravo:

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Rottene mine vakte oppstandelse i dag ! :-)

Post by Itchigo »

:rottehode: Så koselig :sol: Mange damer liker vist ikke rotter har jeg funnet ut, menn syns de er kule og barn syns de er søte, mens damer (som ikke har gnagere sikkert) syns de er ekle :P
Aurora

Pippi
Omegarotte
Posts: 138
Joined: 15 Aug 2009, 00:06
Location: Sandnes

Re: Rottene mine vakte oppstandelse i dag ! :-)

Post by Pippi »

Da jeg var hos dyrlegen med Ludde og Joppe var det to damer på ca. 50 år der med en katt. Da de fikk se rottene mine smeltet de helt :D . De syntes at rottene var kjempe søte :D . De begynte til og med å snakke babyspråk til dem...
Hvil i fred Ludde, Todd, Kopper, Joppe, Elling, Vetle og Knertleif

Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Re: Rottene mine vakte oppstandelse i dag ! :-)

Post by Tellus »

Pippi wrote:Da jeg var hos dyrlegen med Ludde og Joppe var det to damer på ca. 50 år der med en katt. Da de fikk se rottene mine smeltet de helt :D . De syntes at rottene var kjempe søte :D . De begynte til og med å snakke babyspråk til dem...
He he, så morsomt :lol:

Tellus
Sofaspiser
Posts: 155
Joined: 17 Aug 2009, 17:01

Re: Rottene mine vakte oppstandelse i dag ! :-)

Post by Tellus »

Pippi wrote:Da jeg var hos dyrlegen med Ludde og Joppe var det to damer på ca. 50 år der med en katt. Da de fikk se rottene mine smeltet de helt :D . De syntes at rottene var kjempe søte :D . De begynte til og med å snakke babyspråk til dem...
He he, så morsomt :lol:

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Rottene mine vakte oppstandelse i dag ! :-)

Post by Tonje! »

Pippi wrote:Da jeg var hos dyrlegen med Ludde og Joppe var det to damer på ca. 50 år der med en katt. Da de fikk se rottene mine smeltet de helt :D . De syntes at rottene var kjempe søte :D . De begynte til og med å snakke babyspråk til dem...
Så herlig!

Husker den gangen en dame på venterommet hos dyrlegen tok en titt ned i reiseburet, og utbrøt "æsj, rotter!" mens hun liksom fikk frysninger i kroppen. Sånn oppfører man seg ikke ovenfor et barn (var vel rundt 15) :roll: Spesielt ikke hos dyrlegen, jeg var jo livredd for at det var noe alvorlig galt med kjæledyra mine. Greit at hun ikke likte rotter, men når hun selv tar en titt ned i reiseburet for å se hva som befinner seg der, får hun pent holde kjeft om hun ser noe hun ikke liker.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Post Reply