Dårlig samvittighet :'S

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
jackalope
Pinglerotte
Posts: 42
Joined: 23 Oct 2009, 17:20

Dårlig samvittighet :'S

Post by jackalope »

Hei, jeg er ei !veldig! empatisk person og syntes så synd på burdyr selv om de har mer enn store nok bur. Vel jeg har tre rotter og en kanin og alle sammen er ute ca. 2-5 timer hver dag men jeg syntes så synd på dem. Det er liksom dems liv også skal JEG bestemme på en måte hvordan de skal leve. Jeg går å tenker på det hele tiden og alle de stakkars burdyrene i verden som sitter i buret sitt hele lange livet med bare mat og vann. Egentlig skulle man bare hatt hunder og katter fordi de knytter seg til eieren og den vil være sammen med deg, men slik er det jo ikke med burdyr. Kan noen hjelpe meg å lette litt på samvittigheten min :'(

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Dårlig samvittighet :'S

Post by Itchigo »

Egentlig ikke... Tenker på det samme selv. MEN de små har det jo bedre hos deg en ute i naturen eller? Når mennesker har skapt bur-dyr som ikke lenger tåler å bo i det fri så må snille mennesker som deg ta vare på de som er :)
Aurora

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: Dårlig samvittighet :'S

Post by Atyla »

husk at når de er ute i naturen så bor de for det første i pittesmå bol. mange mange sammen. trangt og greier.
og de er truet av andre dyr hele tiden. de er stresset og lever et hardt liv.
når du har dine i bur som er bygget for dems behov så har de det så mye bedre enn ute. de har ingen fiender og de får mat uten å måtte lete etter det.
og de vet de overlever vinteren ;)

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Dårlig samvittighet :'S

Post by Karen--- »

Enig! Og så lenge rottene dine får komme ut noen timer om dagen klarer de seg sikkert fint! snakk og lek med, for ikke å snakke om å kose ;) husk også at buret deres er "hjemmet" deres, og betyr trygghet for de :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply