2,1,3

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

2,1,3

Post by Elisabeth »

Jeg har tenkt litt i det siste. Alt for å få tankene vekk fra eksamer og annet tull :p
Jeg synes folk har blitt flinkere til å skjønne at rotter er flokkdyr og at de trenger å være mer enn en. Så da kjøper de to.
Men når så da den ene dør, en eller annen gang, så er det heldigvis mange som spør om, og tar til seg, råd ang ny rotte, og mange ender opp med å kjøpe to nye, for å unngå at det samme skjer igjen ved neste dødsfall.
Det jeg da har grublet litt på, er hvorfor vi ikke går mer ut og nevner denne uungåelige problemstillingen før, og nevner at det kaaaaanskje er lurt å ikke bare ha to, men tre. Så slipper man å måtte skynde seg å skaffe den første rotten man får tak i når den ene dør. Da har man tid til å lete etter rotte(r) man faktisk
Sånn tenker i hvert fall jeg for min egen del. Etter at det ble hund også her, så har jeg gått med på at rottene skal, på naturlig vis, få synke i antall til et minimumsantall. Og dette er for meg 2-4 pr gruppe, der jeg vil begynne leting etter ny(e) hvis de blir bare 2, sånn at de alltid har selskap.
Selv har jeg nå 4 jenter og 2 gutter. Guttene blir mine siste med baller på en stund, sånn at jeg bare har en gruppe, som kan gå i begge etasjene i buret og ha god plass og kose seg :)
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: 2,1,3

Post by Itchigo »

Kanskje fordi personer som originalt ville skaffet seg 1 rotte heller velger 2 istedet for 3 som faktisk er en liten flokk. :hæ:
Jeg liker selv bedre å ha tre rotter en to, og fire var helt greit :) Sitter med det problemet selv, fordi Ichigo er 2 år og 2 mnd (!) og Lavendel er bare ett og et halvt ca. Tror at to jevnaldrende jenter til ville vært smartest, men det skulle jo unngåes med at Lavendel og Lulla var like gamle :/ :gruppe: Helst skulle jeg hatt MASSEVIS av skjønne rotter i et gedigent bur som aldri ble ensome :kiss:
Aurora

Post Reply