Hysterisk hodedirring under lek!
Moderator: Moderatorer
Hysterisk hodedirring under lek!
Hei! I kveld har jeg og rottene virkelig lekt og kost oss, de ELSKER at jeg kommer å leker med dem og det er akkurat som om vi leker politi og røver - jeg prøver å fange de og de stikker av, men kommer tilbake yre og sprettne for å få mer lek og kos, veldig artig :-) Men jeg oppdaga noe kjemperart også som jeg ikke har sett før: hodene deres ristet!! Eller dirret, vibrererte, fort! Dette skjedde når de var på sitt mest opprømte og sprang rundt og koste seg. Søkte på ordet "hoderisting" og fikk bare opp at dette var ett av symptomene til forkjølelse, men det virker da helt friske og fine på alle måter! Så hvorfor gjør de dette! De stoppa liksom opp midt i leken og satt som en liten ball mens hodet dirret, og så spratt de opp igjen! Uff, jeg synest det var hysterisk morsomt først, men så ble jeg redd for at det er noe galt... dette har kun skjedd under lek. Håper noen kan gi meg noen svar på dette!
Re: Hysterisk hodedirring under lek!
Nå har jeg sett til rottejentene mine igjen og det viser seg at denne hodedirringa ikke bare kom av at de var oppspilte... Den ene rotta mi går rundt og rister på hodet noe vanvittig, det er nesten umulig å ta henne opp fordi hun bare stivner til og spretter bort! Det virker som hun vil til meg men ikke at jeg tar henne opp, så hun kommer på hånda mi selv. Når jeg prøver å klappe henne på hodet stivner hun til og hele hodet dirrer krakilsk! Hun går rundt og snuser og styrer og slikt, men det er noe som ikke helt stemmer her. Jeg vet ikke helt hvordan den andre rotta mi er fordi hun gikk å la seg i hengekøya som er et slags hus, så får henne ikke ut. Men dette skremmer meg litt, det kom så brått på også..såg det ikke før i dag, kun nå for et par timer siden. De virker i fin form ellers. Viss jeg må til dyrlege, kan noen anbefale en i Bergen som ikke er så langt utafor sentrum? Skal nemlig på jobb kl 4 i dag (torsdag) og har ikke mulighet til å ta meg fri. Håper noen svarer fort!!
Har følgt med de litt igjen, kost med de og slikt, og nå er det ingen hodedirring å se... de er i helt vanlig form, kosete, nygjerrige og spiser. Jeg håper jeg slipper å dra til dyrelegen viss det mest sansyligvis ikke er noe alvorlig, siden de ikke har andre symtom og slikt. Men hvilke dyrleger kunne jeg ha ringt å snakket med evt.?
Takk for svar!
Takk for svar!
Er det hunrotter du har? I så tilfelle tror jeg de hadde løpetid. Det er ikke alle hunner som viser det eller viser det like tydelig hver gang, men de som gjør det bli veldig spretne, særlig hvis man tar dem på rumpa. Også flagrer de med ørene. Noen ganger går det skjelvinger gjennom hele kroppen.

Det er hunnrotter ja! De er litt over to måneder gamle så har ikke hatt de så lenge, ca én måned... Det er slik du beskriver det ja, de er utrolig sprettne når jeg tar på dem og ørene og hodet skjelver, eller dirrer fort. Håper det bare er dét ja, de e jo i knallform! Takk for svar, ble litt redd i går.. :-)
hehe, hørtes akkurat som en av mine jenterotter! Hadde ingen aning om hva det var, før jeg fikk svar på dette! Kjenner man ikke til dette, så kan man nesten tro at noe er galt :bashful:
Lilli, Live & Luna<3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3
Det skjedde med en av mine rotter også :nottelling:
Airon, er så glad i deg<33
Helle det er meg xD
Helle det er meg xD
Uff, ja jeg ble iallefall veldig redd når jeg oppdaga det. Men har ikke sett noe mer til det, jeg øste de veldig opp og kanskje det var en kombinasjon av dét og at de var i parringstid? Det var jo ganske vittig óg! :-)
-
- Gammelrotte
Hihihi typisk jentefrøken i løpetid
Fossil her hjemme blir som en liten vibrator når hun har løpetid.. Hvis du tar de på rumpa og liksom klør de litt der, så spretter de som frosker bortover gulvet mens de dirrer som bare det :nottelling:

A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon