Ikke avliv Skorpus! Kastrering hørtes ut som en bedre idé, siden han er SÅ aggressiv.... Han er jo tross alt bare et halvt år gammel! Minste rotta vår (født i mars) er agressiv og biter etter den eldste rotta vår, men vi pleier alltid å skille dem og sette dem i separate bur som står rett ved siden av hverandre. På den måten er de fraskilt, men ikke alene. Skorpus høres veldig dominant ut, så du burde prøve gi han et bur som han kan ha helt for seg selv hvor han kan være så dominant han bare vil, men samtidig kunne "prate" med de andre gjennom sprinklene.... Dette har gitt veldig gode resultater for oss...
Det som pleier å hjelpe oss når rottene biter er å f.eks, ta dem i nakkeskinnet (ikke hardt men bare holde han fast), legge han på rygg, eller pipe høyt og så gjøre en av de to første tingene... Du burde ta på tjukke hansker.. Halvorsen beit fælt før, og en gang dypt ned i fingeren så jeg silblødde som bare rakkern, men vi ga ikke opp og trente han opp som nevnt ovenfor, og den dag idag har vi (en smule dominant), men verdens mest kosete rotte. Han har aldri bitt siden..

(han har bare prøvd å "dominere" hånda vår ved å stelle litt hardt på den...

)
Det er nok hormoner, men jeg hadde tatt dem med til en dyrlege-sjekk bare for å sørge for at han ikke har smerter også ved siden av..
Ang, Nala hørtes det ikke bra ut...

Jeg hater sånne mennesker som gjør sånt... Hvis hun ikke har store smerter i øyet kunne det gått ann å leve med ett øye. Vet om rotter som har gjort det og som har tilpasset seg hverdagen helt fint og vært lykkelige, friske og raske med sine egne.

Eneste er at de kommer til å snu seg mye for å kunne se seg rundt, osv. Men er sikker på at hvis hun kunne ha bestemt selv, hadde hun kanskje sagt hun heller ville leve med ett øye enn å dø... De fleste dyr kjemper hardt for å overleve, samme hva det måtte koste.... Håper du ikke har avlivet Nala enda...