Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

sommerfugel
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 15 Aug 2010, 18:00
Location: Asker

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by sommerfugel »

kjempe nuuudelig :smooch:
savner dere Albert, Skybert og Nurre

Savner deg Reidar gutten vår, Rip 17.06.2010

maros
Omegarotte
Posts: 126
Joined: 23 Feb 2009, 01:33
Location: Bergen

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by maros »

Han er nydelig! Og blir sikkert glad når han får en kompis :cheer:
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin :)
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09

RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by Larm »

jepp ett av alternativene Wollf sa stemmer nok :cheerful:: I hvert fall en dobbelrex og ikke albino :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by Itchigo »

:aww: Nydelige lille nakenrottetrollet <3
Aurora

babebin
Pinky
Posts: 16
Joined: 13 Sep 2010, 09:47
Location: Molde

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by babebin »

haha :) Han er virkelig søt! :) Men spiller ingen rolle for meg hva han er :)
Får kjøpe en svart kompis til ham så snart jeg kan :) dobbelrex eller himalaya ja :)

Legger ut flere bilder senere idag! :)

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by torasrotter »

Dobbelrex og himalaya :wink: Dobbelrex betyr at den er nesten naken men ikke helt, så den har litt dun over hele kroppen.. Himalaya betyr at den er nesten helt hvit men med litt mørkere snute og rumpe. Det samme betyr siameser, bare at da er kontrastene mellom lys og mørk sterkere.. Jeg vil tro den er Himalaya, fordi hvis den hadde vært siameser ville du nok kunne se litt mer av den beige fargen i pelsen ennå, hvis han er ganske ung :cheerful:

Så himalaya Dobbelrex er det nok du har der :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

babebin
Pinky
Posts: 16
Joined: 13 Sep 2010, 09:47
Location: Molde

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by babebin »

Så spennende! :) Ganske morsomt egentlig!:)

Det jeg liker med denne rotta er vel egentlig at ifølge butikkekspeditøren (som jeg vet har mye peiling på rotter) sa at det er ingen inavl, og foreldrene hadde gode stamtavler. Hun mente denne rotten vil ha levetid på 4 år ettersom den hadde gode gener osv. Stemmer dette tror dere?

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by torasrotter »

Det er svært få rotter i norge som faktisk har stamtavle, og dette er nok dessverre ikke noe man kommer over lett i en dyrebutikk for de fleste avlere er veldig selektive med hvem de selger til.. Per dags dato er det ikke mange avler i norge som faktisk er aktive, fordi det er så få gode avlsmatrealer. Hvis hun kan komme opp med en stamtavle som du kan få se på, så har hun jo det men det er ikke vanlig :cheerful:

Gjennomsnittlig levetid på norske tamrotter er 18 mnd, og de kan i noen tilfeller bli 2-2.5 år :cheerful: Vi ser flere og flere som kryper over 2 års grensen nå men det er fremdeles ikke vært noen dokumenterte tilfeller av tamrotter som er blitt så gamle som 4 år :oops: Det er dessverre litt kort levetid på disse vakre dyrene våre :trist:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by wollf »

da har du nok fått en liten skrønehistorie. man kan ikke garantere hvor lenge rotta lever bare pga stamtavle. mange av de jeg har hatt mad lang stamtavle har dødd unge pga sykdommer. nå har jeg noen over 2 år og de lever nok ikke så veldig mye lenger.
men tora mener nok 1 år og 8 mnd ikke 18 mnd vil jeg tro?

jeg vil gjette på at han er siameser, han ser litt for mørk ut for å være himi, men nok en gang er det litt dårlig bilde og det kan være lyset som gir han den fargen. men tenker at siden du skriver rosa så kan det stemme.

ser du bor i molde og det er ingen oppdrettere jeg vet om som bor der oppe. og om de hadde hatt veldig mye kunskap på rotter på dyrebutikken ville de tipset det i å ha to sammen. ikke sant?

det hadde vært morro om du kom dit nå og sa du vet den dobbelrex siameseren jeg kjøpte av dere. kunne jeg fått sett stamtavle eller fått nr til oppdretter?

tror ikke de hadde kunnet komme med noe da :nottelling:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by torasrotter »

Nei 18 mnd er gjennomsnittlig levetid :wink: Man kan egentlig ikke dømme om de er simi eller himi utifra hvor mørk pointen er, for man kan få lyse simier og mørke himier.. Men siden den er så ung, ville man fremdeles kunne se litt av brunfargen fra når den var født hvis det var en simi.. De blir ikke helt hvite før de er litt eldre, fordi de er født mørkere, mens en himi er helt hvit fra fødselen :cheerful: Han har heller ingen point på rumpen, og hadde han vært simi ville han hatt det :wink:
Last edited by torasrotter on 14 Sep 2010, 11:08, edited 1 time in total.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by torasrotter »

A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by wollf »

torasrotter wrote:Nei 18 mnd er gjennomsnittlig levetid :wink: Man kan egentlig ikke dømme om de er simi eller himi utifra hvor mørk pointen er, for man kan få lyse simier og mørke himier.. Men siden den er så ung, ville man fremdeles kunne se litt av brunfargen fra når den var født hvis det var en simi.. De blir ikke helt hvite før de er litt eldre, fordi de er født mørkere, mens en himi er helt hvit fra fødselen :cheerful: Han har heller ingen point på rumpen, og hadde han vært simi ville han hatt det :wink:

er jo ingen bilder av rumpa og den er jo ikke hvit heller. den er jo litt mørk. men kan hende du har rett altså. som jeg sa så er det vanskelig å dømme ut i fra det bildet.

gammel er rotta?

babebin
Pinky
Posts: 16
Joined: 13 Sep 2010, 09:47
Location: Molde

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by babebin »

Det var jo synd da=/ jeg kan jo ta turen innom å spørre etter stamtavle da :) Hun mente de var impotert fra Danmark(?). Men spiller vel egentlig ikke noen stor rolle for meg da:) Men kunne gjerne ønske den levde lengre en 1 år =/

Jo hun sa faktisk at jeg skulle hatt 2 stykker, eller flere, men ikke på den måten at det er anbefalt da.. :)

Kan legge ut flere bilder senere idag :) Han er 8 uker gammel :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by wollf »

ok:) vet ikke om noen dansker på forumet som gjør det, men der er jo miljøet mye større. uansett så kan det fort bli 2 år om du bare passer på den, forer den rett, tar den til dyrlegen da den blir syk og gir den en venn

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Kjøpt rosa albino nakenrotte!

Post by tantepose »

Åtter uker liten baby som venter på en venn! :kisses: :kiss: :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply