Nye rotter og sykdomsoverføring

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Gittiamo
Stjeler mat
Posts: 86
Joined: 29 Jul 2010, 16:25
Location: Oslo

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Gittiamo »

Nydelige jenter :kisses:

Og nei ikke lever de tilbake selv om de kanskje er syke. Hilsen hun som gir antibiotika til sin nyinnkjøpte rottegutt :wink: Vil heller ha han hos meg og behandle han skikkelig en å tenke på hva som kunne skjedd om jeg ikke gjorde det.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Eirorinon »

Nei, håper jo å slippe å levere de tilbake, men veit ikke om jeg orker enda en helvetesrunde med masse medisiner dersom det skulle være LVI. Det var ufattelig slitsomt. Hadde de nå enda bare tatt medisinen frivillig, men måtte jo hele tiden skifte ut det jeg blandet medisinen med.
Men, dersom de må leveres tilbake vil jo dyrebutikken, ifølge hun jeg snakket med, sørge for å gi de den behandlingen de trenger (så fremt at bedriften har råd, men det regner jeg da endelig med at de har, når jeg som STUDENT har klart det tidligere), og så legge de ut for salg igjen. Før hadde de en annen ordning. Da var det tre ukers "garantiperiode". Dersom rottene i denne perioden viste tegn på sykdom, ville kunden få dekket dyrlegeutgifter og ta vare på dyrene ellers samtidig som behandlingen ble gjennomført. Dette kunne de gjøre fordi de hadde kontakt med en dyrlege som jobbet i en annen bedrift. Problemet er at hun nå slutter, så det kan ta litt tid før de finner en ny veterinær som kan fylle den rollen.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by tantepose »

Jeg fikk en fin perm første gangen jeg kjøpte rotte!Der sto det at jeg kunne få rotten undersøkt innen 3 uker,og dyrebutikken skulle betale regningen.Jeg stakk innom noen dager senere og spurte hvilken dyrlege jeg skulle bruke.Men nei da,noen slik ordning fantes ikke! :crazy: Mange dyrebutikker prater bare tull! :crazybonk:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by lucas »

TAM og tropehagen har sånn ordning at du får en gratis helsesjekk på dyret innen 3 uker etter kjøpet. På Tam butikkene med egen veterinær blir de undersøkt der, men tropehagenbutikkene samarbeider med andre veterinærer. Jeg fikk gratis sjekk av mine to første på elverum dyrehospital. Merkelig at du ikke fikk det tantepose...

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by tantepose »

Ja det kan du si!Jeg orket ikke å bråke med det,og møssa ville jeg uansett ha! :aww:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Larm »

Lynet er langt under minstevekt på en rotte som skal taes fra moren :trist:
De bør ikke være yngre enn 5 uker og veie minst 80g. Dessverre ser man dette ofte hos dyrebutikkrotter. Gi de masse bløtfòr som barnegrøt og barnemat på glass. :cheerful:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Eirorinon »

Det skal jeg gjøre :)

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Eirorinon »

Lomma har skiftet navn til Bianca, da jeg synes det passa bedre til henne :) Lomma ble liksom så feil navn.
Bianca grynter i dag også. Hørt litt nysing på begge, men kun grynting på hu ene.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Eirorinon »

Har blitt mindre av gryntinga :)

Lynet veier nå 95 g, mens Bianca veier 122 g :cheerful: De er skjønne ^^, En ganske rolig, og den andre hyper :roflmao:

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Eirorinon »

Virker som hu grynter mer når hu blir stressa.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Skaubytroll »

:lovey: Så herlige de er ;) Elsket bildet av den i lomma :lovey:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Eirorinon »

Hehe, Bianca det. Hun er kosete. For ikke lenge siden lå hu inni t-skjorta mi og sov inntil magen min. Supernusk! :kisses:

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Skaubytroll »

Eirorinon wrote:Hehe, Bianca det. Hun er kosete. For ikke lenge siden lå hu inni t-skjorta mi og sov inntil magen min. Supernusk! :kisses:

Så deilig :lovey:

Har akkurat hatt sofaen full av rotter her jeg og :grin:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Nye rotter og sykdomsoverføring

Post by Eirorinon »

Lynet har nå nådd 100 g :D *stolt mamma*

Post Reply