Jenter eller gutter ?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kristinus
Pinky
Posts: 28
Joined: 03 Oct 2010, 21:40

Jenter eller gutter ?

Post by Kristinus »

Hei, jeg er ny på dette forumet :p Jeg skal skaffe meg to rotter en gang, jeg har 2 syriske hamstere nå, så jeg skal vente til jeg ikke har hamstere lenger.. for det blir for mye med hamstere og rotter xp men jeg lurer bare på om det er best med jenter eller gutter ? Hvem er mest kosete? Og er det stor forskjell på hvem som lukter mest, osv ? Takk for svar :grin:

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Jenter eller gutter ?

Post by Lyngrottene »

Min erfaring, når det kommer til gutter og jenter er iallefall:

Jenter = mere aktive, ikke alltid tid til kos, lukter ikke noe spess, lett og introdusere nye burkamerater ( men noen har selvfølgelig hatt problem er og få nye inn i gruppene)
Gutter = Latsabber med alderen, og har sterkere lukt. Vanskelig og introdusere nye kompiser (men vet at noen har klart dette uten problemer)
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

MissGuardian

Re: Jenter eller gutter ?

Post by MissGuardian »

Jeg har helst samme erfaring med Lyngrottene :cheerful:
Men jeg har ikke hatt problemer med å introdusere noen enda.. Hos meg har de akseptert hverandre fra dag 1 :cheerful: (men jeg har bare introdusert en godt voksen hann til to hannbabyer, og to voksne hanner til en liten jente da..)

Kristinus
Pinky
Posts: 28
Joined: 03 Oct 2010, 21:40

Re: Jenter eller gutter ?

Post by Kristinus »

Ok.. Jeg har egentlig helst lyst på rotter som liker å kose litt :kisses: Jeg er vant med hamstrene som er helt hypre når jeg har dem ute og de liker IKKE å kose ! :bleh: Så det blir kanskje 2 gutter men jeg er ikke sikker..

sommerfugel
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 15 Aug 2010, 18:00
Location: Asker

Re: Jenter eller gutter ?

Post by sommerfugel »

Jeg har bare gode erfaringer med gutter, men noe lukt må du regne med.
De guttene som har vært hos oss er blidt noen sikkelige kosegriser, men man må ha tid og mere tid for og få de kosete.....
Ikke noe er bedre enn en dlilig hårball som krøller seg inntil deg :kiss:
savner dere Albert, Skybert og Nurre

Savner deg Reidar gutten vår, Rip 17.06.2010

Post Reply