rottesele

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Bella-04
Pinky
Posts: 26
Joined: 10 Sep 2010, 15:54
Location: Tønsberg

rottesele

Post by Bella-04 »

Jeg har 2 forsjellige rotteseler som er litt vanskelig og ta på rottene de er også litt store.Vokser rotter fortsatt når de er 10 uker?Den ene selen går over hele overkroppen og den andre er har 2 sånne stropper som man fester med spenner.Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få de på.
Carmen,Muffin og Latika

MissGuardian

Re: rottesele

Post by MissGuardian »

Rotter vokser lenge etter de er ti uker..
Jenta mi er ca 4mnd og hun vokser fortsatt..
Er vel voksen når de er 6-7mnd tror jeg?
Jeg har aldri fått på mine rottesele..

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: rottesele

Post by wollf »

til de er 6 mnd ja, etter det går de en del opp i vekt bare. men slike seler funker dårlig. aldrig funket på mine i allefall

Irene
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 22 Apr 2010, 20:12

Re: rottesele

Post by Irene »

Rotteselen min la jeg bort samme dag som jeg kjøpte den :P
Lilli, Live & Luna<3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3

sommerfugel
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 15 Aug 2010, 18:00
Location: Asker

Re: rottesele

Post by sommerfugel »

Har også dårlig erfaring med seler, våres rotter har alltid kommet seg ut av dem og de er helv...... og få på. Fant ut at det var bedre og ha de løse, men under godt oppsyn
savner dere Albert, Skybert og Nurre

Savner deg Reidar gutten vår, Rip 17.06.2010

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: rottesele

Post by Tiannina »

Er jeg den eneste som har god erfaring med det? xD
Jeg kjøpte et marsvinbånd (Slik som dette http://www.zoocenter.nu/sortiment/VisaP ... 3&KatID=19 ) og festet en strikk så de ikke skulle bli kvalt.
Det funket kjempe bra på Oscar :) Han synes det var helt greit. Hadde han med ut med det, kanskje derfor det var greit, at han hadde så mye annet å tenke på :P Men det gikk bra senere også :)
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: rottesele

Post by Matmor »

Det er ikke så mye jeg har hatt rottene ute i sele, men de par gangene jeg har gjort det (på gressplen med høyt gress) gikk det bra. Jeg husker ikke hva selen het, men den kunne stilles inn slik at den var relativt trang. Den første selen vi hadde kunne ikke spennes ordentlig fast, så den vred rottene seg glatt ut av...
En annen sak var at den rotten som brukte selen mest var ung og fast i fisken. Det var ikke så mye hud og flesk som gjorde rotta like myk og formbar som godt tygget tyggegummi :)

Post Reply