Dyrlegene på tv2

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Dyrlegene på tv2

Post by lucas »

Så nettopp på dyrlegene der en familie fikk låne to rotter et par dager, de brukte da miljøstrø som jeg regner med de fikk av dyrelegen :oops: De var to og hadde ålreit bur. Mener og huske at forrige gang var det en alene i et lite bur. Trist at en dyrlege som skal kunne mye om rotter bruker et strø som er skadelig for de på tv...

rattie19
Sofaspiser
Posts: 147
Joined: 30 Sep 2010, 15:34
Location: Sola

Re: Dyrlegene på tv2

Post by rattie19 »

Åh :sad: Det er synd at mange veterinærer kan basic kunnskaper om rotter, slik som ulyd i lunge/respiratory systems, hjertelyd og generell utenad helse. Kanskje litt om boforhold, men så får det være med det. Jeg vet iallfall at når JEG er ferdig utdanna vet., så skal jeg kunne det meste om smådyr, og ikke bare overfladisk... :cheerful:
Thea og Prikken <3

Maxtine
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 28 Feb 2010, 15:37
Location: Akershus

Re: Dyrlegene på tv2

Post by Maxtine »

Ja du, den la jeg merke til... Til og med moren min så det var skadelig strø. Når det først er tamrotter på TV, så MÅ dem liksom gjøre noe feil.... :roll:

Men synes det var litt teit at dem skulle liksom gi dem to unge hannrotter uten noe mer instruksjon... Oppdragelsen er jo så viktig..... :sorry: Når rottene kommer i puberteten for eksempel? Da tror jeg jentene får seg en overraskelse... :giggle: Det satt jeg å tenkte på under programmet!
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Dyrlegene på tv2

Post by torasrotter »

Jeg satt også spendt og kikket etter feil, men i forhold til forrige program var det en stor forbedring.. De hadde tross alt to rotter, ikke en og de hadde Jenny bur som passer perfekt,. Men jeg skulle ønske de hadde snakket litt mer om ernæringsbehov og bunnstrø.. De hadde miljøstrø ja, og det er absolutt ikke noe bra og iogmed at det er så lett å ta feil når det kommer til bunnstrø hos rotter synes jeg de kunne lagt litt mer vekt på det.. Og så skulle jeg ønske de ikke hadde gitt dem dyrebutikk rotter :trist:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Dyrlegene på tv2

Post by oliver;) »

en gang tidligere i høst rådet de en liten jente til å avlive rotta hennes pga luftveisinnfeksjon og at den var to år gammel... Rotta gikk rundt på bordet og virket i helt fin form det jeg kunne se i allefall! de prøvde ikke engang med antibiotika!! skulle nesten sendt en mail til tv 2 om det her!
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

rattie19
Sofaspiser
Posts: 147
Joined: 30 Sep 2010, 15:34
Location: Sola

Re: Dyrlegene på tv2

Post by rattie19 »

Jeeez.... Mail i massevis. Herregud, de er veterinærer for god sake! De burde vel være de mest mottakelige for kritikk fra rottekjennere..!
Thea og Prikken <3

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Dyrlegene på tv2

Post by Radney »

oliver;) wrote:en gang tidligere i høst rådet de en liten jente til å avlive rotta hennes pga luftveisinnfeksjon og at den var to år gammel... Rotta gikk rundt på bordet og virket i helt fin form det jeg kunne se i allefall! de prøvde ikke engang med antibiotika!! skulle nesten sendt en mail til tv 2 om det her!
Om det er samme episode som jeg så, var ikke denne rotten i god tilstand. Pustet veldig tungt og var slapp. Dette var noe som hadde vedvart en stund i følge jenten.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply