Rotte som røyter.
Moderator: Moderatorer
-
- Bygger bol
Rotte som røyter.
Som overskrivften sier så røyter han rotta vår han kom til oss med veldig stri pels og har sakte men sikkert begynt og røyte, pelsen hans har blitt myker og mye finer enn den han hadde og vi har ingen bare flekker bare ny fin glatt kosepels som kommer.
Jeg har mine mistanker om at det kommer av at han trives, får ordtlig mat beregnet på rotter i tørfor og tillegsfor av frukt, grønt, nøtter og grøtt.
Er tanken mine helt på vile veier eller har dette noe med røytingen hans og gjøre.
Mod kan gjeren flytt innlegge hvis jeg har lagt det feil, men jeg viste ikke hvor jeg skulle legge den.
Jeg har mine mistanker om at det kommer av at han trives, får ordtlig mat beregnet på rotter i tørfor og tillegsfor av frukt, grønt, nøtter og grøtt.
Er tanken mine helt på vile veier eller har dette noe med røytingen hans og gjøre.
Mod kan gjeren flytt innlegge hvis jeg har lagt det feil, men jeg viste ikke hvor jeg skulle legge den.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui
Re: Rotte som røyter.
At han får finere pels kan godt ha noe med et bedre kosthold å gjøre, men de røyter ikke av seg den "dårlige" pelsen for det.
Stine
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hva slags for type bruker du?
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/
Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3
Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3
-
- Pinglerotte
Alle dyr røyter jo i mer eller mindre grad. Kanskje den har noe vitamin b mangel, som gjør at den kvitter seg med ekstra hår?
-
- Bygger bol
Jeg husker ikke hva det heter men jeg kjøper det hos dyrlegen vi bruker, hun anbefalte det fore der for det var det hun brukte selv på sine rotter.
Ja alle dyr røyter det er sant.
Men det jeg reagerte på er at plesen han har blitt enorm myk og ikke sånn stri som den var når vi fikk han. Så jeg mistenker at det er en over gang fra dålig kosthol der han kommer fra til godt kosthold her. De to andre jeg har røyter ikke og de spiser samme mat hele gjengen.
Ja alle dyr røyter det er sant.
Men det jeg reagerte på er at plesen han har blitt enorm myk og ikke sånn stri som den var når vi fikk han. Så jeg mistenker at det er en over gang fra dålig kosthol der han kommer fra til godt kosthold her. De to andre jeg har røyter ikke og de spiser samme mat hele gjengen.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui
Er det Oxbow regal Rat?
Er det eneste jeg får tak i hos dyrlegen i alle fall :cheer:
Er det eneste jeg får tak i hos dyrlegen i alle fall :cheer:
Hva er aldere hans igjen? (hvis du har skrevet det noe sted, da)Men det jeg reagerte på er at plesen han har blitt enorm myk og ikke sånn stri som den var når vi fikk han.
Hvor myk pelsen til rotter er, er blant annet avhengig av hormonstatus. Hunrotter har mye mykere pels en hanrotter, men hanrotter som er kastrert, eller eldre hanner, kan få pels som er nesten like myk, eller like myk som en hunrotte. Hanrotter gjennomgår flere endringer i hormonnivå i løpet av levetiden. Det kommer en i ca. 6 måneders alder, en når de er rundt året, og en når "nedturen" begynner, dvs. når aldersforandringene kommer for alvor.
:rottehode:
-
- Bygger bol
Miss Det var det fore het.
Matmoor han er vel sånn ca mellom 6 og 9 mnd, er usikker på alder han er en omplaserings rotte med minimal info på. Er litt synd da for han er så stor og go.
Matmoor han er vel sånn ca mellom 6 og 9 mnd, er usikker på alder han er en omplaserings rotte med minimal info på. Er litt synd da for han er så stor og go.
Hvis han ikke er eldre er det veldig tidlig å få myk pels for en hanrotte 

-
- Bygger bol
Ok.
Ksje jeg skulle ta han med meg en tur til til dyrlegen med han?
Ksje jeg skulle ta han med meg en tur til til dyrlegen med han?
-
- Alfatryne
Tror ikke det er nødvendig, viss han er frisk og fin
Det er jo bare positivt at han får mykere pels. Kan også ha noe med flokkendring? Tenker at viss det er mye slossing og sånn så kan han skille ut mer "svette" som gjør pelsen anderledes. Får han mer stell nå? Er det hårdotter som fly ut eller bare hårstrå?

Aurora
-
- Bygger bol
Takk Itago. Det er bare hårstrå som han slipper og han får mer stell nå enn før. Jeg lot han få bade i går og det var hviss noe han likte og når han var ut i dag så hadde jeg ikke et hårstrå meg.
såjeg tror nok at han driver og tilpasser seg bare.
Skal jo si at han har lagt påseg masse siden han kom hit også, han veide 350 når han kom og er nå oppe i 500 gram.
såjeg tror nok at han driver og tilpasser seg bare.
Skal jo si at han har lagt påseg masse siden han kom hit også, han veide 350 når han kom og er nå oppe i 500 gram.
han står vel anelen så han har ikke andre rotter som hjelper han med pelsstell?
-
- Bygger bol
Ja enn så lenge så gjør han det. Men vi driver og planlegger en kompis til han men økonomien tillater ikke en til før etter jul, noe som er forferdelig trist syns jeg da. Tørr ikke slippe han sammen med damen for da har jeg vel noen barn om en stund noe som det ikke er helt plass for på mange måter.
Skal innrømme at jeg trro det hadde blitt fine barn for dem har jo enormt gode lynner alle tre, men man stopper opp med økonomi og i og med at jeg ikke kjenner til bakrund og hvor de kommer fra så blir jeg jo betenkt med dette med barn også.
Uff jeg må si at jeg lider litt med han da siden han må stå og se på jente og ikke har noen og kose seg sammen med.
Han får jo mye ute tid med oss mennsken men det er jo ikke alltid det er nok heller da vi kan jo ikke dekke alle behvoene han har.
Skal innrømme at jeg trro det hadde blitt fine barn for dem har jo enormt gode lynner alle tre, men man stopper opp med økonomi og i og med at jeg ikke kjenner til bakrund og hvor de kommer fra så blir jeg jo betenkt med dette med barn også.
Uff jeg må si at jeg lider litt med han da siden han må stå og se på jente og ikke har noen og kose seg sammen med.
Han får jo mye ute tid med oss mennsken men det er jo ikke alltid det er nok heller da vi kan jo ikke dekke alle behvoene han har.
Det hjelper masse at han kan se på jentene og få masse utetid :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;