raske til å dømme hverandre

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Irmiel
Gnager på ledninger
Posts: 110
Joined: 23 Oct 2010, 00:40
Location: Narvik

Re: raske til å dømme hverandre

Post by Irmiel »

Førsteintrykket mitt av dette forumet er supert :cheerful:
Jeg synes det er lett å spørre om ting, selv om det kanskje kan virke som "dumme" spørsmål, så får man alltids et svar!
All those who believe in telekinesis raise my hand...

Ayari's Storm - Sansa - Eleanor
R.I.P Murmeli's Jaz & Pax Riot <3

wolfgirl
Pinky
Posts: 14
Joined: 17 Nov 2010, 09:11
Location: drammen

Re: raske til å dømme hverandre

Post by wolfgirl »

jeg syns som ny her syns jeg at denna siden er hjelpsom og nyttig :)
og bra for noen som savner og prate med andre som liker rotter :)
og det er masse gode tips :cheesy:
og det er supert to tomler opp :angel:
så jeg gleder meg til å lese mere morsome ting om rottene deres og se masse søte bilder :grin:
Cleo Og Dina :angel:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by torasrotter »

Jeg tror nok folk kan være enda krassere på andre forum, så generelt sett er det nok ganske god tone her inne :cheerful: Det var mye verre her inne for et par år siden for å si det sånn.. Men vi kan nok noen ganger være litt kjappe i vendingen med å skrive litt krasst, men vi får heller bare bruke et par smileyer for mye enn for lite :grin: :cheerful: OG som tantepose skriver: smil mens du leser og smil mens du skriver :cheer:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by wollf »

kanskje vi alle skal ta en opprydding igjen? bland annet meg selv? diskutere denne tråden litt?

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by Tonje! »

Ja, jeg har nok reagert litt på noen av de nyere trådene her inne. Jeg synes de fleste av oss er flinke til å svare høflig og konstruktivt, men noen ganger dukker det opp overdrevent sarkastiske og nedlatende innlegg. Det er viktig å tenke over hva man skriver, spesielt når det er rettet mot unge barn. Det er da ikke vanskelig å forstå at man bør snakke litt annerledes til en 12-åring enn en voksen person ;)

Å være uenig derimot er så klart helt lov. Det er også helt lov å si ifra når noe er galt. Det hele handler bare om hvordan man sier ifra.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by Larm »

Tonje! wrote:Å være uenig derimot er så klart helt lov. Det er også helt lov å si ifra når noe er galt. Det hele handler bare om hvordan man sier ifra.
Dette er veldig sant :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by torasrotter »

Jeg tror vi også er veldig raske i å dømme/tro at alle er unge og uvitende.. Jeg har sett flere innlegg hvor folk har blitt satt i en kjip situasjon pga andres idioti og de spørr om hjelp her inne, men blir ikke tatt seriøse.. Vi regner med at "ok her er enda en ssosm gjør som de vil uansett hva vi sier" så vi begynner med å kjefte, lekse opp for de hva de har gjort galt osv.. Istedfor å svare på det de spør om.. :sorry:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by Tonje Lenore »

Det er veldig sant.
Tror heller vi burde svare på en ordentlig måte å hjelpe vedkommende på best mulig måte slik at alle forstår hverandre :crazy:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: raske til å dømme hverandre

Post by Titovn »

Glad dette temaet ble tatt opp! :cheer:

I starten her, var jeg litt engstelig for å skrive så mye her, i frykt for å bli tråkket på. Canis.no prøvde jeg knapt nok ut fo å si det sånn, før jeg ble skremt vekk.

Jeg selv sliter med lav selvtillit og er nervøs/skeptisk/usikker i store folkemengder og nye folk. Derfor jeg også var litt redd i starten her, pga mine "problemmer".

Jeg syns også at innlegga blir mye mer koslig å lese når man bruker smilyer! :D Selv om en person skriver en lang tekst, uten smilyer, kan jeg skjønne at den ikke evt. mener det vondt. Men alikevell får jeg en følesle av at vedkommende kan parte rimelig nøytralt og ofte får jeg følelsen av at vedkommende føler seg bedre enn meg. Mener ikke at det har skjedd her, men det er tanker jeg lett kan få. Men det er jo nå meg :p

HVor det har vært mest "aggresjon" her inne, slk jeg har oppfattet det, er under avl og genetikk. Avl er jo selvfølgelig ikke noe å leke med, og det er ingen dans på roser, tvert i mot. Men jeg har følt at tonen har tatt en stygg vending i noen tråder her. Jeg er litt engestelig for å snakke ut så mye om avl og slik, da jeg er ung og redd for å bli forhånds dømt. "Du er så ung, du kan jo sikkert ikke ha nok kunnskap til å avle!" - Nå sier jeg ikek at jeg skal starte nå heller, men slike ting popper opp i hodet mitt. Ja, jeg er kanskje ung, menj eg har en drøm, og jeg ønsker å bi en rotteoppdretter (og hund da). Så jeg skal med hånden på hjertet si at jeg er litt engstelig å snakke om mine tanker rundt dette, nettopp fordi jeg først og fremst er ung.

Jeg prøver hele tiden å tenke at de fleste her inne ikke mener noe vondt i det die skriver, og det funke rjo som regel! :) Men enkelte ganger, har jeg følt at det også ikke har funket.

Så jeg sier egentlig JA til flere smileys :D SYsn det blir så mye kosligere da! :cheer:

(Håper ikke innlegget ble rotete, men det var godt å faktsik si meningen sin og noen tanker rundt dette! :))
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by wollf »

problemet mitt er vel at jeg ikke bruker nok smilyer, jeg er veldig direkte og har en sarkastisk tone.
jeg er egentlig en veldig hyggelig person, men sarkastisk er jeg nok altid.
uansett så vil jeg bare at dere skal vite hvor dere har meg, jeg er krass, spørr om jeg lurer på noe, og av om til om jeg lurer på om noen andre lurer på noe. jeg spørr altid om det er noe jeg er usikker på eller ikke har oppfattet. men jeg stiller spørsmål, det betyr ikke at jeg er sinna eller noe.
om folk lurer på noe og er redd for å ta det på forum så send meg en pm så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan og tilovn, skaff deg en mentor;) da får du opplæring, tips og råd ang avl;)

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by Tonje Lenore »

Som Titovn skriver, var jeg også veldig redd for å skrive noe her i forhold til at jeg kunne bli "kjeftet" på eller bli "satt på plass",
men jeg skjønte jo etter hvert at det var jo bare at folk spurte og ikke mente det noe negativt i det hele tatt - selv om det kan
føles slik noen ganger!

Jeg kan ærlig innrømme at jeg også kan forhåndsdømme litt for fort og det tar jeg på min kappe, det burde jeg aldeles ikke!
Bør gi alle en sjanse og så klart det er lov å ha sin mening men det gjelder bare på hvordan man legger det frem!

For å si det sånn, så burde ingen være redd for å skrive noe eller spørre om et spørsmål, uansett hvor dumt det spørsmålet er (alle har noen dumme spørsmål i blandt og sånn er det bare :giggle: :thhpt: ),
Er jo en grunn til at forumet er her, fordi vi hjelper hverandre med forskjellige ting, lærer bort vår kunnskap osv :cheer:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: raske til å dømme hverandre

Post by Skaubytroll »

Også vil jeg bare tilføye at hvis noen føler seg tråkket på, eller føler at noen tråkker på noen ufortjent, så går det an å si ifra til en moderator eller en i styret. Det fins også en rapportknapp under hvert innlegg som det går an å trykke på, moderator ser da at noen har rapportert innlegget.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: raske til å dømme hverandre

Post by oliver;) »

:roflmao:

Jeg kan nok også være litt rett på sak, men det er bare fordi jeg vil det beste for rottene og dette er tema som engasjerer meg :cheesy: Men ja til flere smilefjes og ja til trua på konstruktiv kritikk.. hvis ikke vi kan si vår menig og dele erfaringer så lærer vi ingenting, og hvis ikke vi holder en god tone har vi snart ikke noe forum heller :sorry:

Titovn: Mentor er viktig, finn deg en person som du synes om som kan være den personen du spør om hjelp... Det hjelper, og jeg spurte henne selv, matmor har som regel mange gode NØYTRALE svar :cheerful: Det er viktig, og hun har hørt noe om alt, så send pm hvis du er redd for at det skal misforståes på forumet...

En ting som er viktig er at alle som er på tur til å lage et nytt innlegg søker det opp og ser om det står noe i fra før, for jeg føler at tonen blir dårlig fordi vi svarer på det samme om og om igjen og det er urettferdig for de nye på forumet... så søk :roflmao: Det fjerner nok en del av irritasjonen :cheer:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

Post Reply