sessan wrote:Med den overskriften så trodde jeg det var krise, en rotte som hadde brukket et bein, eller holdt på å dø eller noe !! :gasp: :sjokkert: du kunne kanskje skrevet "Lurer på om jeg er allergisk mot rotter" eller noe slikt .....hehe,
Jaja, tilbake til det du spør om. Jeg reagerer på rotteurinen, når jeg blir kloret, så får jeg det inn i rispet, og så klør det og jeg får røde merker. Plagsomt, men jeg overlever. Og så er det lurt å dekke seg til rundt helsen.
Men om du er allergisk, og klør i øynene og renner i nesen, så blir det noe annet, da er det mulig at du vil reagere på rotte selv om de ikke klorer deg.
Du bør vente på allergitesten, og se om det slår ut på rotter.
og så er det ikke dumt å møte rotter, klapp dem masse, gni deg i øynene, ha dem opp i ansiktet og gni pelsen mot deg - altså en skikkelig rotte dose. Da vil du nok kanskje få en reaksjon .... så vet du litt hvordan du ligger an ... om du ikke reagerer så er det mer positivt.
men jeg ville ikke sovet med dem. De bråker mye, buret lukter, og du får liksom ikke pause fra rottene, med tanke på evt allergi.
fortell oss hvordan det går da :-)
Hehe, du har kanskje rett i det med overskriften.. Men det er mer for at folk skal liksom bli nysjerrige også går de inn og ser hva det er, vet ikke helt hvordan man skifter :S
Jeg skal så absolutt kose med en rotte så snart jeg får sjansen, men jeg aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre iogmed at jeg ikke kjenner noen som har rotte og jeg bor på en liten plass.
Som hun sa ovenpå, kanskje jeg kan spørre en dyrebutikk om jeg får holde en? Men om man skal ha rotte så må man bestille det i dyrebutikken og da hjelper det lite å bestille en og så spørre om jeg kan holde en for å sjekke om jeg er allergisk.
For å være helt ærlig med dere så har jeg gjort noe skikkelig dumt tror jeg.
Jeg har faktisk bestilt to jenterotter (har absolutt alt klart), bortsett fra at jeg vet ikke om jeg er allergisk. Alle vennene mine hater rotter så ingen kommer til å vil ha dem om jeg ikke kan.
Ikke den tirsdagen som kommer, men tirsdagen etter der igjen får jeg dem!
Det er egentlig bare å krysse fingrene, finner jeg ingen rotter rundt nordland før da så må jeg jo bare ha dem!
Takk for svar forresten