Allergi mot rotter?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Allergi mot rotter?

Post by Isabell96 »

Matmor wrote:Ja, det er faktisk to tester som må tas for rotter (Rat1 og Rat2), men de tar og sender bare en blodprøve.
Ok, men jeg blir å be legen om å ta en blodprøve for rotter :)
Kan jeg si det?

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Allergi mot rotter?

Post by Larm »

Hvis du er allergisk mot kanin, marsvin, hamster... så er du nok også allergisk mot rotter. Noe annet ville være svært rart.
Mener du skrev et sted at du er allergisk mot andre dyr?
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Allergi mot rotter?

Post by Isabell96 »

Larm wrote:Hvis du er allergisk mot kanin, marsvin, hamster... så er du nok også allergisk mot rotter. Noe annet ville være svært rart.
Mener du skrev et sted at du er allergisk mot andre dyr?
Ja, men det er veldig forskjellig faktisk. Noen hunder reagerer jeg mot, mens andre tåler jeg.. Egentlig er jeg ikke så veldig allergisk mot hund. Men min forrige allergitest som jeg tokfor kanskje 4-5 år siden sto det at jeg var allergisk mot hamster.

Jeg har tatt ny test idag, men det gikk ikke ann å ta test for bare rotter :/
Så de sa at jeg kunne prøve på øre, nese og hals klinikken som vi har. Fordi di skulle ta allergitest mot et spesifikk dyr, men de kunne ikke ta og teste meg for rotter! :suspicious: men andre dyr, jada! :trett:

Kristinus
Pinky
Posts: 28
Joined: 03 Oct 2010, 21:40

Re: Allergi mot rotter?

Post by Kristinus »

Har du fått rotter nå? Og er du allergisk? :p

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Allergi mot rotter?

Post by sessan »

Det lurer jeg også på. oppdater oss :-)
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Re: Allergi mot rotter?

Post by Christi »

Isabell96 wrote:Jeg har tatt ny test idag, men det gikk ikke ann å ta test for bare rotter :/
Så de sa at jeg kunne prøve på øre, nese og hals klinikken som vi har. Fordi di skulle ta allergitest mot et spesifikk dyr, men de kunne ikke ta og teste meg for rotter! :suspicious: men andre dyr, jada! :trett:
Det høres veldig rart ut...jeg testet meg mot rotte hos min allergilege og det var ikke noe problem, trengte ikke bestille på forhånd en gang. Substrat for testing på rotte finnes, klinikken må bare bestille det om de evn ikke har det inne.

Rotter er som sagt et av de mest allergifremkallende dyra som finnes. Jeg slo ikke ut på noen av de to testene jeg tok før jeg fikk rotter, men ble allergisk i løpet av et halvt år. Jeg er ikke allergisk mot hunder eller andre smådyr, men mot katter. Du kan ikke gå ut i fra at du ikke er allergisk mot rotter, snarere tvert imot. Og hvis du ikke er allergisk nå er det stor sjanse for at du blir allergisk, dessverre :(
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Allergi mot rotter?

Post by Lillelunde »

Hei, du!
Både jeg og mamma er allergisk, mot hunder, katter, kaniner og de fleste andre pelsdyrene. Det første halvåret jeg hadde rotter, i 2005, så reagerte vi begge. Etter hvert så begynte vi å ikke legge merke til det! Vi bar begge og testet oss, og vi begge reagerte negativt. Vi byttet bunnstrø på buret, og vi sluttet og klø og renne fra nese og øyne! :happy: Jeg har nå 5 rotter som springer rundt, men eneste vi reagerer på nå er om de tisser eller klorer oss! :grin:
Fortell hvordan det går, da! Er sykt spent :goofy:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Cassy
Pinky
Posts: 1
Joined: 04 Feb 2011, 15:57

Re: Allergi mot rotter?

Post by Cassy »

Jeg er heldigvis ikke alergisk,men mamma når hun er i stallen og vi gjør reint,og holder på med spon får hun nesten ikke puste,reagerer på sponen.
Cassy I love u<3

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Allergi mot rotter?

Post by Isabell96 »

Hei, beklager så sent svar! Jeg fikk ikke tatt allergitest mot rotter. Det var ikke mulig her jeg bor :(
Har heller ikke fått kost med noen rotter så jeg la bak meg ideen om å få rotter i en stund fordi det har skjedd så mye i det siste, men nå er jeg tilbake igjen.

Igjen, beklager at jeg bare forsvant uten å si ifra..

Post Reply