Jentenavn ?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Marenia97

Jentenavn ?

Post by Marenia97 »

Jeg skal kjøpe meg ei hunnrotte. har litt trøbbel med navn, noen som har forslag?

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Re: Jentenavn ?

Post by Christi »

Jeg liker litt rare menneskenavn til rotter, føler at de blir mer som familiemedlemmer da :D

F.eks Pia, Sofie, Frederikke, Henriette, Lindy.

Har du rotter fra før ? Hvis ikke anbefaler jeg at du kjøper to rotter, de er så sosiale at de trives mye bedre hvis de har en rottekompis, selv om du leker mye med dem :)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Rotter_<3
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2010, 23:59
Location: Oslo

Re: Jentenavn ?

Post by Rotter_<3 »

Hei :happy: Jeg har det samme problemet selv . jeg skal få to hunnrotter men vet heller ikke noen navn. P.S. rotter er flokkdyr og trives ikke like godt alene uansett hvor mye du leker med den og utetid, så skaff deg minst 2 :cheer: ;)
Lykke til med å finne navn da
:kisses:
Rottene jeg snart får <3

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Re: Jentenavn ?

Post by Christi »

Jeg har ofte opplevd at jeg vet hva rotta må hete når jeg har blitt kjent med den. Huskyen Fredrik MÅTTE hete Fredrik fordi han bare var snill og god og stor. Den hvite dumboen Benny kunne ikke hete noe annet enn Benny fordi han var så snill og myk og søt. Osv osv...:D Det haster jo ikke akkurat..lær rottene å komme ved å lage smattelyder når du gir dem mat, så trenger du ikke finne navn med det første.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Jentenavn ?

Post by Søstrene Halvorsen »

Samme her, jeg fikk mine og utfra slik jeg ble kjent med dem så harnavne kommet.
Vesla fordi hun ser liten og helt babye ut enda, trulte er litt mer lubben.
Så har vi bølla Halvorsen han fikk navnet bare og etter på kom bølaa for di han er litt bøll av seg hvis han først får muligheten.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Isabell96
Stjeler mat
Posts: 89
Joined: 26 Nov 2010, 23:01

Re: Jentenavn ?

Post by Isabell96 »

Christi wrote:Jeg har ofte opplevd at jeg vet hva rotta må hete når jeg har blitt kjent med den. Huskyen Fredrik MÅTTE hete Fredrik fordi han bare var snill og god og stor. Den hvite dumboen Benny kunne ikke hete noe annet enn Benny fordi han var så snill og myk og søt. Osv osv...:D Det haster jo ikke akkurat..lær rottene å komme ved å lage smattelyder når du gir dem mat, så trenger du ikke finne navn med det første.
Er det sånn at husky rotter er hvit med en svart stripe langs ryggen og en dumbo rotte har ''dumbo'' ører, som står litt ut og er runde?
Vil bare være sikkert på hva en dumbo og husky rotte er :)

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Jentenavn ?

Post by Stine »

Jeg svarte på det i denne tråden når du spurte om det der:
viewtopic.php?f=3&t=12137&start=15
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

wolfgirl
Pinky
Posts: 14
Joined: 17 Nov 2010, 09:11
Location: drammen

Re: Jentenavn ?

Post by wolfgirl »

ja når jeg fikk jentene mine så var det mest at jeg vile ha navn som rimnt og samtidige var personlige.
men alistare er mest fordi han er så snill og god (nesten til og spise opp)
og fordi er navenet etter favurit fyren som er i spiller dragon age.
http://www.youtube.com/watch?v=FIQnhqNV ... re=related
(detta klippet er hvorfor jeg ga navnet til gutten min)
Cleo Og Dina :angel:

Marenia97

Re: Jentenavn ?

Post by Marenia97 »

nå har jeg kjøpt meg rotta Elena. vurderer å kjøpe meg ei til etter hvert :kisses:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Jentenavn ?

Post by Larm »

Du skal ALLTID ha 2 rotter av samme kjønn. :wink: En rotte skal aldri bo alene :trist:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

nekinna
Pinky
Posts: 12
Joined: 28 Aug 2010, 22:45
Location: Rygge

Re: Jentenavn ?

Post by nekinna »

lotta, holly, dolly, fiona, minny..osv :)

nekinna
Pinky
Posts: 12
Joined: 28 Aug 2010, 22:45
Location: Rygge

Re: Jentenavn ?

Post by nekinna »

så sant så sant...jeg har ei jeb\nterotte jeg kanskje skal selge...men jeg har en som kanskje skal ha hun. jeg kan holde kontakt hvis du er interesert :)

nekinna
Pinky
Posts: 12
Joined: 28 Aug 2010, 22:45
Location: Rygge

Re: Jentenavn ?

Post by nekinna »

Du også nekinna ?:L

Post Reply