Litt hjelp??

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Litt hjelp??

Post by tantepose »

Hehe :nottelling:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Re: Litt hjelp??

Post by Christi »

Du kan jo prøve å gi henne noen slående gode argumenter for hvorfor du burde få lov til å bli medlem i NTF...som for eksempel:

- hvis man bor sammen bør begge ha ansvar for dyra - det gjelder både hvor mye tid man bruker på de og å opplyse seg selv om dyrenes behov
- for å være så ansvarsfull kjæledyreier som mulig må man ta i bruk alle midler og kilder
- ett av de midlene er NTF...
- det er så mye god informasjon å få fra NTF at det er verdt å støtte det med 100 kr i året
- informasjon du finner på nettsiden til NTF kan faktisk spare deg for store utgifter i veterinærkostnader og det er i hvertfall verdt å betale bittelitt for

Helt til sist : Du har rett til egen bankkonto som du råder over helt selv, uten innblanding fra mor. Jeg fikk en såkalt DnB introkonto og den kunne jeg styre med som jeg ville..i vært fall såvidt jeg kan huske ! (jeg er så fryktelig gammel, hele 25 år vettu...;D )
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Litt hjelp??

Post by Titovn »

Christi wrote:Du kan jo prøve å gi henne noen slående gode argumenter for hvorfor du burde få lov til å bli medlem i NTF...som for eksempel:

- hvis man bor sammen bør begge ha ansvar for dyra - det gjelder både hvor mye tid man bruker på de og å opplyse seg selv om dyrenes behov
- for å være så ansvarsfull kjæledyreier som mulig må man ta i bruk alle midler og kilder
- ett av de midlene er NTF...
- det er så mye god informasjon å få fra NTF at det er verdt å støtte det med 100 kr i året
- informasjon du finner på nettsiden til NTF kan faktisk spare deg for store utgifter i veterinærkostnader og det er i hvertfall verdt å betale bittelitt for

Helt til sist : Du har rett til egen bankkonto som du råder over helt selv, uten innblanding fra mor. Jeg fikk en såkalt DnB introkonto og den kunne jeg styre med som jeg ville..i vært fall såvidt jeg kan huske ! (jeg er så fryktelig gammel, hele 25 år vettu...;D )
Takk for gode argumenter, det skal jeg bruke! :) Kaaanskje, hvis jeg er heldig så ordner seg forholdsvis kjapt! Og jeg er enig med det første! Høhø, bør nok forbrede meg på en diskusjon med mamma nu :p

Ja, jeg vet, men jeg har ikke DnB, vi har Larviksbanken.. Men jeg VIL ha DnB så jeg har vudert å snakke med mamma om det. Pappa mener jeg skal ha DnB, så kan hende jeg få litt hjelp av ham :) Får jo ikke en gang sjekket hva jeg har selv - uten å måtte ringe mamma, og det irriterer meg! HAr spurt om jeg kan få noe sånt no på tlf eller melding eller ett eller annet, men det gikk tydeligvis ikke.... Og due r såååå gammel ja :sarcastic:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Litt hjelp??

Post by Itchigo »

Også får du kjøpt ekstremt billig mat til rottene gjennom NTF viss du er medlem. En sekk på 12,5 kg til 459,- :cheesy: Det er mat nok til minst et år om du bare har to rotter.
Aurora

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Litt hjelp??

Post by Titovn »

Itchigo wrote:Også får du kjøpt ekstremt billig mat til rottene gjennom NTF viss du er medlem. En sekk på 12,5 kg til 459,- :cheesy: Det er mat nok til minst et år om du bare har to rotter.
Genialt :grin: Skal no bli medlem, har mange fordeler det, men det blir helt sikert flere etterhvert å :D
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Post Reply