Ny rotteeier

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
elvis
Pinky
Posts: 6
Joined: 28 Feb 2011, 18:59

Ny rotteeier

Post by elvis »

Hei alle sammen

Jeg har i voksen alder(35) bestemt meg for å anskaffe rotter. Pga bosituasjonen var det uaktuelt med andre dyr. Jeg har alltid likt rotter men var veldig spent på de nye familiemedlemmene. Ville jeg like å ha rotter?
Nå har jeg hatt dem i 8 mnd og er VELDIG positivt overrasket fordi jeg liker de bedre enn jeg hadde trodd :kisses: Men jeg liker å være i forkant. Jeg har hatt dyr før og vet at den triste dagen for avliving kommer..... Like forferdelig hver gang.
Så nå angrer jeg nesten på at jeg har gått til anskaffelse av disse dyrene som ikke lever så lenge. Er vant til hund og katt fra før og de lever lenge.....
Orker nesten ikke tanken på at jeg skal avlive disse søte, små tillitsfulle dyra...!
De er jo så skjønne!

Bare et lite hjertesukk. Jeg kjenner ingen andre som liker rotter så jeg må benytte meg av dette forumet.

MissGuardian

Re: Ny rotteeier

Post by MissGuardian »

Velkommen hit!
Det er alltid like trist når en må la rottene slippe, men for min del bringer de så mye glede i livet mitt før den tid, at de definitivt er verdt det! :lovey:

elvis
Pinky
Posts: 6
Joined: 28 Feb 2011, 18:59

Re: Ny rotteeier

Post by elvis »

Ja, det er jo det som er grunnen til at man har dyr :cheerful:
Det er adskillig mer glede enn sorg.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Ny rotteeier

Post by Skaubytroll »

Heisann!

Velkommen hit :)
Det med avlivning er alltid kjipt, men det er jo en del av ansvaret man har veed dyrehold. Du kan jo være heldig og ha de i over 2 år enda :) Er helt utrolig hvordan man knytter seg til disse små vesnene :cool:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

elvis
Pinky
Posts: 6
Joined: 28 Feb 2011, 18:59

Re: Ny rotteeier

Post by elvis »

Rottene er fremdeles noen nydelige skapninger, og jeg kan bare anbefale alle å ha rotter som kjæledyr :cheerful:
Kan nå opplyse om at mine rotter nå er blitt ca 2 år og 5 mnd, og det er jeg selvsagt veldig glad for :kisses: De er forholdsvis friske og raske. Dog Jerry går nå på kur for luftveisinfeksjon og er blitt litt svak i bakbeina, men ellers er formen og matlysta på topp :yumm:
Nå er jeg selvsagt klar over at det kan nærme seg slutten derfor lurer jeg lurer på hvor gamle disse rottene kan bli? Er rottene mine gamle allerede?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotteeier

Post by wollf »

da er de gode og gammle ja. jeg regner en rotte for gammel da den er over 1,5 år og som en olding da den er 2. er den 2,5 år er den fossil:P

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ny rotteeier

Post by Tonje Lenore »

Rottene dine er gamle, men fortsatt i god form noe som er kjempebra, bruk tiden godt og tilpass buret ettersom bakbeina begynner å henge litt etter, da er de ikke like fan av å klatre opp til hengekøya :cheerful:

Uansett så liker jeg å høre om rotter som lever lenger enn 1,5 år :hearteyes:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

elvis
Pinky
Posts: 6
Joined: 28 Feb 2011, 18:59

Re: Ny rotteeier

Post by elvis »

Da har jeg tatt deg på ordet og flytta både hengekøye og hylle enda lenger ned for å gjøre det enda lettere for dem :cheerful: Må bare spørre om en ting: Den ene har hatt en kul (som blør litt)på ryggen en stund, og jeg frykter det er kreft. Men han er like aktiv og spiser godt. Så kommer 1000 kr spørsmålet: Jeg har da valgt å IKKE skjære vekk kulen i frykt for å miste rotta mi til bedøvelsen. Jeg tenker han er gammel og skal få slippe smertene og risikoen et inngrep innebærer. Er noen enig med meg? Hva ville dere gjort???

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotteeier

Post by WillyWonka »

Jeg tenker vel at jeg kanskje ikke ville satt gutten min gjennom en operasjon når han er 2,5 år gammel. Men jeg ville nok hatt en tur til veterinæren og hørt hva annet jeg kunne gjort for å forhindre smerter og annen ubehag :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

elvis
Pinky
Posts: 6
Joined: 28 Feb 2011, 18:59

Re: Ny rotteeier

Post by elvis »

Da er vi enige :) Takk fortilbakemeldingen :cheerful:

elvis
Pinky
Posts: 6
Joined: 28 Feb 2011, 18:59

Re: Ny rotteeier

Post by elvis »

Så mine to rotter ble da 2 og et halvt år, og jeg valgte å avlive begge samtidig: Helt forferdelig :sob: !! Jeg sverget jeg aldri skulle ha rotter igjen.... Men... nå lurer jeg på om jeg skal prøve igjen med to hunrotter. De er jo så søte og koselige disse dyrene.Hann rottene var i hvert fall kosete og sosiale :cheerful:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Ny rotteeier

Post by WillyWonka »

Det er grusomt når tottene går bort. Jeg avlivde min kjæreste Donnras i høst. det var grusomt, men de gir så mye glede når de er her. kunne aldri byttet dem bort :D
Så om du har tid og lyst, så er det masse infor her.. 2 jenter høres ut som en go plan :D jeg får selv en ny gutt i morgen, ennå en gutt mot jul/nyttår, så endå 1-2 (trolig) på nyåret :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply