rottesikrabur for gnaging,....

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tezza
Pinky

rottesikrabur for gnaging,....

Post by Tezza »

Håper jeg plasserer dette riktig;P
Jeg har fått låne bruttern sitt gamle bur(han er oppdretter av rottene)
men den ene rotta hans begynte gnage i hjørnene, og han byttet derfor til et med gitter hele veien ned...
Jeg har ANGST for at mine to skjønne prinsesser Reba og Kelly skal komme seg løs på natta og skade seg, så jeg har lagt hønsenetting i bunnen, festa i gitteret(DET var ikke en halvtimes jobb.............. :trett: )
Det jeg nå lurer på er om det er bedre eller om det bare gjør saken verre? mer å gnage på? ivrigere til å prøve? - Kelly har smakt på det andre buret, men ikke dettte, MEG bekjent, men når mor ikke ser så aner hun jo ikke;P
De kommer i hvertfall ikke ut eller?
Takker for svar... Hønemooor.... :cheer:
Reba, Kelly, Bobby(mopsen), og mamma Tezza;)

Matmor
Gammelrotte

Re: rottesikrabur for gnaging,....

Post by Matmor »

Det er ikke noe problem for en rotte å gnage seg gjennom hønsenetting. Du trenger mer solide saker som revenetting hvis du skal være sikker på at det holder. Hvis det er en rotte som liker å gnage på buret ville jeg absolutt anbefale et bur med bunnskuff i metall i stedet for å pakke hele saken inn i netting. Det er mye lettere å rengjøre! Og et brukt bur behøver ikke koste så mye mer enn materialene til å pakke inn et bur med plastbakke i bunnen samt redskap for å klippe og bøye til nettingen. :rat:

Nå er det ikke alle rotter som ganger i stykker bur, og de gjør det heller ikke nødvendigvis i alle situasjoner. En hunrotte i løpetid med hanner i nærheten er imidlertid noe man skal ha respekt for iherdigheten til. Det er visstnok hunner som har gnagd seg gjennom bunnen i eget bur og inn i gutteburet i løpet av en natt. Hvis du ikke har en slik fristelse i nærheten har du muligheten til å se det an, om hun begynner å gnage. Det kommer alltid an på hvor skummelt det er om hun slipper løs...

Post Reply