behandling av rottene

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Colibri87
Pinglerotte
Posts: 31
Joined: 09 Feb 2011, 15:59

Re: behandling av rottene

Post by Colibri87 »

Jeg er kanskje litt av den mer forsiktige typen, men det er fordi rottene mine bare liker å bli kost med på veldig spesifikke måter. Rottene mine liker absolutt ikje å bli tatt på magen, men de liker å bli strøket litt hardt fra hodet og nedover mot halen, og klødd litt hardt med neglene (da begynner de å slikke på handen min).

MEN har opplevd at de liker noe litt rart. Dersom jeg tar handa over rotta på golvet hjemme (et glatt golv) og tar fart og skyver rotta slik at den sklir i full fart langt bortover golvet,nesten som jeg slenger den bortover, så kommer den springende med en gang tilbake for mer. Tror de liker at det kiler i magen eller noe hehe. Virker brutalt å slenge rotta bortover golvet men de liker det faktisk. De pleier ikke å komme springende mot meg når de er ute ellers, bare hvis jeg lager susselyd.

MissGuardian

Re: behandling av rottene

Post by MissGuardian »

Jeg herjer også litt med mine, men ikke like mye som wollf.
Ser rett og slett ikke poenget med det hos meg, siden det bare er voksne som håndterer de.
Hadde kanskje gjort mer hvis jeg hadde interesse av å ha unger på besøk, eller hadde den minste interesse av å noen sinne få unger selv.
Ser det selvsagt an. Stefan tåler ikke særlig å bli håndtert hardt. Og balder kvepper en del av (enkelte) brå bevegelser eller lyder.
Alle blir lagt på rygg og kilt, lekt med osv. Men ikke holdt i nakkeskinnet f.eks.

utmeldt

Re: behandling av rottene

Post by utmeldt »

Jeg tar og grafser mye på mine men jeg vet at de er engstelige jenter som ikke er helt trygge på mennesker pga vannskjøtsel så jeg bruker mye tid på å lese dem.
Om det virker som at de liker kløinga så fortsetter jeg men om de gir tegn til at det ikke er så greit lengre så får de heller en godbit :grin:

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by Stine »

For meg kommer det helt an på rottene. Noen rotter dingler jeg med mens jeg holder de under frembena, blåser på magen, klør og lekesloss med, mens andre ikke liker dette, og da gjør jeg ikke det.

Jeg behandler dem generelt ikke "som porselensdukker", men jeg er heller ikke så hardhendt som jeg har sett andre være. Enkelte kaster jo rottene sine rundt til hverandre... Kanskje enkelte rotter liker det, men jeg ville nok aldri gjort det!

Henger meg også med på at rotter ikke bør løftes etter nakkeskinnet. Selv om man kan gjøre det når de er små, vil de bli så tunge som voksne at det kan bli veldig ubehagelig!
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply